חדשות הארץמבזקים

זעם בשומרון לאחר הפיגוע: הפגנות יתקיימו במספר מוקדים

פיגוע הירי שהתרחש היום (שלישי) סמוך ליישוב חרמש בשומרון, בו נרצח גבר כבן 30, עורר את זעמם של תושבי השומרון, שמרגישים מופקרים על ידי המדינה, ומסתובבים באזור מגוריהם ללא בטחון אישי.

מספר הפגנות יתקיימו הערב בשומרון, בבנימין, בחברון וגוש עציון בעקבות הפיגוע ובהן יקראו התושבים נגד הממשלה והחלטותיה, אשר פוגעות בבטחונם, כגון ההחלטה שלא להקים מחוסמים במוקדים מסוכנים שאולי יוכלו למנוע הגעת חמושים למקומות הומי אדם.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן בתגובה לפיגוע הירי בסמוך לחרמש: ״פיגוע קשה, יהודי יקר, תושב חרמש נרצח מירי של מחבלים שממומנים על ידי הרש״פ. אנחנו משתתפים בצער משפחתו וקרוביו. לצערנו גם ברצח הנורא הזה הכתובת הייתה על הקיר, עשרות פיגוע ירי בחודש האחרון ובפרט בצפון השומרון. אין מדובר כאן בפיגועי ירי בודדים אלא גל טרור שפוגע באזרחי מדינת ישראל כמעט מדי יום. אנחנו שבים ודורשים ממערכת הביטחון והממשלה לשים את ביטחונם של תושבי יהודה ושומרון בראש סדר העדיפויות. התשובה המיידית הנדרשת היא לטפל ביד קשה במחבלים ולצאת למבצע לאיסוף הנשקים עד לריקון מצבורי הנשק ברשות הפלסטינית. המדינה שלנו נמצאת במלחמה ואנחנו מצפים למלחמה של ממש נגד האויב האכזר.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "פיגוע מתועב ופחדני בכניסה לישוב חרמש שהתסיים ברצח אזרח ישראלי. תנחומיי למשפחתו ולחבריו. המחבלים מוגי הלב יכולים לנסות לברוח, אך לא להתחבא. כוחות הביטחון שלנו בדרך אליהם."

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ: ״תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הירי הבוקר בצפון השומרון. מול הטרור ומבקשי רעתנו כולנו חזית אחת – בדרום, בצפון, ביו"ש ובכל מקום אחר. גורלם של המחבלים – בכלא או בקבר, במוקדם או במאוחר״.

חה״כ אביחי בוארון בתגובה לפיגוע הירי בצפון השומרון: ״מיום ליום, החיים ביהודה ושומרון הופכים להיות מסוכנים יותר. הערבים מרגישים שישראל מפקירה את יו"ש ופועלים בהתאם. המציאות הזו חייבת להיפסק. אזור יו"ש אינו אזור הפקרות אקס טריטוריאלי מחוץ למדינת ישראל. הממשלה חייבת לקדם השקעות עתק בתשתיות ביו"ש כדי לאפשר התיישבות מאסיבית של יהודים בישובים ביו"ש. ומצד שני צה"ל חייב לחזור ולהתייחס לרשות הפלסטינית כאל ישות אויב ולהגן על ישראל ועל הישראלים ביו"ש. צה"ל לא צריך לחפש את השקט התעשייתי אלא לחפש בין כוונות את האויב הפלסטיני. רק בדרך זו יחזרו הביטחון והשקט ליהודה ושומרון ולישראל. התיישבות וביטחון״.

אילוסטרציה. צילום: אברהם שפירא

Back to top button