חדשות הארץמבזקים

יו"ר ההסתדרות: "קשה לי להצביע על משרד ממשלתי אחד שמניע דברים"

"המדינה מתנהלת בלי תוכנית עבודה. קשה לי להצביע על משרד ממשלתי אחד שמניע דברים", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה ה-30 שנערך בירושלים. "אני רואה חוסר עשייה, התמקדות במה שלא חשוב. לטעמי, על מינוי של שני שופטים כאלה או אחרים – לא פוגעים בכלכלה ומפרקים מדינה שלמה. משרדי הממשלה חייבים להניע את המשק קדימה". הוסיף.

"אני ארבע שנים בתפקיד", אמר יו"ר ההסתדרות בר-דוד, "ארבע שנים, בתקופה הכי מטורפת שהייתה במדינת ישראל: עם ארבע מערכות בחירות, 3.5 שנים בלי תקציב, קורונה, מבצעים צבאיים – אבל אני חושב שמעולם לא חווינו, אני לא חוויתי, תקופה כל כך מסובכת כמו בחצי השנה האחרונה. קרו דברים שלא חשבנו שיקרו".

"כשהלכנו לבחירות האחרונות, לא חשבנו שהולכים לבחירות על מהפכה משפטית. הלכנו כמובן על שלום, על ביטחון, על איראן, על יוקר המחייה, על ביטחון אישי – ובסוף קיבלנו מדינה שעוסקת במהפכה משפטית. המהפכה המשפטית הזאת מחלחלת ופוגעת בחברה הישראלית, בכלכלה הישראלית ומרעילה את כל מה שאנחנו מכירים על ישראל שלנו", אמר בר-דוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף בר דוד ואמר: "בעולם חושבים שבמו ידינו אנחנו מפרקים את הסטרט-אפ ניישן. אנחנו מוקצים בכל העולם. זה לא יעלה על הדעת. היום רואים אותנו בעולם בעיניים הכי גרועות, מזה עשרות שנים. יש לנו משק חזק וכלכלה חזקה, אך אנחנו מתחילים לאבד את זה, וזה מטריד אותי כמנהיג העובדים".

יו"ר ההסתדרות הוסיף: "יוקר המחיה לא מטופל. אני, ביכולות שלי, יודע להביא בשורות לחברי ההסתדרות. למשל, אני מקים מיזם של סופר חברתי ראשון. אבל מה עם אזרחי ישראל שכורעים תחת הנטל? אני מאמין גדול מאוד בכלכלה הישראלית, בעובד הישראלי ובמשק הישראלי. אנחנו עובדים פה קשה מאוד. העובד הישראלי קם בבוקר, הולך לפרנס את המשפחה. הוא לא יוצא לסייסטה בצהריים. והוא רוצה להיות גאה במדינה שלו. זה מה שאני מצפה מהמדינה שלי. תתעסקו במה שחשוב, ונוביל יחד – העובדים, המעסיקים והמדינה – את ישראל קדימה".

ארנון בר דוד. ארכיון. צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button