מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: הגבלת העסקה של עובד חינוך שיש לו זיקה לפעילות טרור

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק פיקוח על בתי ספר (תיקון – איסור העסקת מורשעי ותומכי טרור ופיקוח על תכני הלימוד למניעת הסתה), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת עמית הלוי. 45 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 23 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת החינוך התרבות והספורט.

מוצע לקבוע כי קווי היסוד של תוכנית הלימודים הישראלית לפי חוזרי מנכ״ל משרד החינוך, יחייבו את כל בתי הספר הפועלים על פי חוק בישראל והנתונים לפיקוח המשרד. מוצע להגביל העסקה של עובד חינוך שיש לו זיקה לפעילות טרור, ובכלל זה: התניית מתן אישור העסקה בהיעדר עבר בטחוני של זיקה כאמור; התליית האישור אם הוגש נגד העובד כתב אישום בעבירת טרור או אם המנכ"ל שוכנע כי גילה הזדהות עם ארגון טרור או עם ביצוע מעשה טרור; ביטול אישור אם העובד הורשע בעבירה שהיא מעשה טרור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בתקופה האחרונה השתתפו שני ילדים בני 13 ו-14 בפעולות של טרור רצחני. פעולות אלו לא נולדו בחלל ריק, אלא צמחו על הקרקע הפורייה של ההסתה הפרועה המתקיימת בבתי הספר בהם נלמדת תכנית הלימודים הפלסטינית במזרח ירושלים. תכנית הכוללת דה לגיטימציה ודמוניזציה של העם היהודי ומדינת ישראל והאדרה של טרוריסטים ופעולות טרור כנגדם. כשהתכנים הללו הם חלק ממערכת החינוך מגיל צעיר, ההשפעה שלהם היא הרסנית וארוכת טווח. כיום, הפיקוח על תכני הלימוד הפלסטיניים לוקה בחסר, וההסדר לפיו ניתן להשעות או לפטר עובד הוראה, מצוי רובו ככולו בחוזרים של מנכ"ל משרד החינוך. על פי ההסדר הקיים, האפשרות להשעות או לפטר עובד הוראה היא סבוכה, מצומצמת, ועשויה להימשך שנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טרור - חמאס - הסתה
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button