בריאותמבזקים

"מדובר במחלה נדירה": התסמונת שגרמה לסלין דיון לבטל את סיבוב ההופעות העולמי

מבדיקה ביומני המעריצים של הזמרת סלין דיון עולה כי אתמול (רביעי) היא הייתה אמורה להופיע לראשונה בישראל ולהגשים חלום לקהל המקומי. אבל עקב מצבה הבריאותי של הזמרת, אותה הופעה כבר בוטלה בדצמבר האחרון, ולפני כמה ימים ירד המסך סופית על התקווה שאולי יתממש הסיכוי לראות את הדיווה על הבמות בזמן הקרוב.

"אני כל כך מצטערת לאכזב אתכם שוב, אני עובדת קשה מאוד כדי להחזיר את הכוח שלי, אבל סיבוב הופעות יכול להיות מאוד קשה גם כשאתה 100%", מסרה דיון דרך חשבון האינסטגרם שלה, כשהחליטה לבטל סופית את סיבוב ההופעות העולמי שנדחה שוב ושוב. על פי הפרסומים, נראה כי בשל מצבה הרפואי של דיון, אשר אובחנה כסובלת תסמונת נוירולוגית נדירה, היא לא תוכל להתחייב יותר לסבבי הופעות נוספים בעתיד.

בדצמבר האחרון הצהירה הזמרת, לראשונה, כי היא סובלת ממחלה נוירולוגית נדירה בשם תסמונת סטיף-פירסון, הידועה גם בשם "תסמונת האיש הנוקשה". על פי הודעתה של דיון, המחלה, אשר פוגעת באחד למיליון, משפיעה על יכולותיה של הזמרת הבינלאומית לתפקד על הבמה ומחוצה לה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מדובר במחלה נדירה של המערכת המוטורית, המאופיינת על ידי התכווצות לא רצונית של שרירים במרכז הגוף (אקסיאלים) בצורה כל כך חזקה שהיא גורמת לכאבי שרירים עזים", מסביר ד"ר שחר שלי, ראש תחום מחלות עצב-שריר, במחלקה הנוירולוגית שבמרכז הרפואי רמב"ם, "במקרים קיצוניים, תגרום התסמונת לקיפאון מוחלט של אותו אדם ללא יכולת לנוע".

ד"ר שחר מסביר כי בקרב הלוקים ב"תסמונת האיש הנוקשה" ( Moersch Woltman ), התכווצויות אלו של השרירים לעיתים מגורות על ידי רעש חזק או לחצים נפשיים, שני טריגרים אשר מאפיינים מאוד את אורח חייה של דיון, אשר מנהלת קריירה מוזיקלית בינלאומית תובענית.

"הטיפול השגרתי הנהוג היום הוא על ידי תרופות הרגעה (בנזודיאזפינים)", מציין ד"ר שחר, ומוסיף כי "ישנו קשר בין תסמונת זו להתפתחות סוכרת, אפילפסיה ומגוון רחב של מחלות אוטואימוניות".

מחקרים שפורסמו לאחרונה על ידי ד"ר שלי, בשיתוף פעולה עם המעבדות לנוירו-אימונולוגיה במרכז הרפואי "מאיו קליניק" בארה"ב, שם הוא משמש כחוקר ומרצה קליני בכיר, חשפו מנגנונים הקשורים לנוגדנים בחולים הלוקים בתסמונת והקשר למחלות ממאירות.

ד"ר שחר שלי
ד"ר שחר שלי. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button