חדשות הארץמבזקים

"נערכים לצמיחה משמעותית": בבנימין צופים – כמות התושבים תוכפל תוך שנים בודדות

למעלה מ-150 נציגים מ-48 יישובי בנימין התכנסו לכנס הנהגות של המועצה האזורית בנימין כהיערכות לצמיחת היישובים והאזור.

ביומיים האחרונים (רביעי-חמישי) נערך כנס הנהגות בנימין בו השתתפו למעלה מ-150 יושבי ראש יישובים, חברי ועדים ומזכירויות, מזכירי יישובים, מנהלות קהילה.

הנהלת מועצת בנימין העמידה במרכז הכנס את אתגר הצמיחה, על רקע היערכות המועצה לגידול חד במספר התושבים ובתשתיות. בלוחות התכנון של המועצה הנתונים מדברים על הכפלת כמות התושבים בשבע השנים הקרובות מ-80,000 תושבים כיום למעל ל-150,000.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה ומנכ"ל המועצה הציגו את נתוני הצמיחה בהווה ובעתיד הקרוב והעלו משמעויות אפשריות. מומחים בתחום האסטרטגיה והצמיחה מסרו הרצאות בימי הכנס ונציגי היישובים התאספו לשולחנות עבודה לפי אזור ודנו בפוטנציאל ובאתגרים הטמונים בגידול האוכלוסייה והמרחב המשותף בין היישובים.

ראש המועצה ישראל גנץ אמר "אנחנו נערכים לצמיחה משמעותית שכבר רואים אותה בתכניות. תוך חמש שנים כביש 60 לכל אורכו יהפוך לכביש 6 וכבישים רחבים יסללו במערב בנימין. פיתוח התשתיות והיקפי הבנייה יזניקו את היישובים ואת המרחב כולו. אנחנו עובדים על זה ומכוונים לשם אבל המשימה דורשת מכולנו להיערך לשלבים האלו. בדרך כזו בנימין תהפוך למטרופולין גדול ומוצלח עם מרכזי תעסוקה ומסחר, מרחבי חינוך ופנאי כמעצמת התיישבות מובילה. תודה לאגף צמיחה ויישובים על ארגון כנס מקצועי מהשורה הראשונה".

רועי פולקמן, מומחה בתכנון אסטרטגי אמר בהרצאתו כי "בנימין נמצאת בצומת דרכים חשוב מאד. בתכנון נכון כפי שמבקשת להוביל המועצה, בנימין תהפוך לאזור מוביל ומבוקש ויש להיערך לזה".

ראש העיר ירוחם טל אוחנה הביאה את סיפור ההצלחה שלה ושיתפה באתגרים ובחשיבה שמכוונת לפיתוח וצמיחה של עירה. מרצים נוספים נגעו במיומנויות חשיבה ותכנון.

הכנס נערך בנווה אילן במסגרת כנס ההנהגות השנתי שעורכת מועצת בנימין להנהגות היישובים.

כנס אזורי - בנימין - ישראל גנץ
מועצה אזורית בנימין

Back to top button