מבזקיםצבא וביטחון

מחבלים ירו לעבר עמדה צה"לית ליד נווה צוף – ופגעו בילד פלסטיני

מחבלים ערבים ירו לפני זמן קצר (חמישי) לעבר עמדת פילבוקס בנבי צלאח, שמאבטחת את כביש 465 סמוך לנווה צוף.

אף חייל לא נפגע, אולם מאותו ירי ככל הנראה נפגעו שני עוברי אורח פלסטינים. בהם: ילד כבן 3 במצב אנוש שנפגע בראשו ומבוגר שנפגע בפלג גופו העליון. הסהר האדום ומד"א הגיעו לטפל בפצועים.

לאחר פעולות החייאה ממושכות בפעוט החובשים הצליחו להחזיר את פעימות ליבו ולהציל את חייו. חובשים ופרמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל פינו את הילד במסוק לבית החולים שיבא בתל השומר, במצב קשה ולא יציב כשהוא מונשם. המבוגר, גבר כבן 40 במצב קשה, פונה על ידי הסהר האדום לשטחי הרשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובש בכיר במד"א, גדי אמיתון, סיפר: "תושבים בישוב שמעו את קולות הירי ודיווחו על האירוע ואני הוזנקתי למקום על ידי מוקד מד"א. הגענו לכיכר הכניסה המזרחית של הישוב וראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירות דימומים וחבישות. הגבר פונה על ידי אמבולנס של הסהר האדום לשטחי הרשות. ואנחנו ביצענו פעולות החייאה בתינוק שהיה מחוסר הכרה. יחד עם כוח רפואה צבאי שהגיע למקום נלחמנו על חייו עד שליבו חזר לפעום. תיאמנו נקודת חבירה עם מסוק שנחת בסמוך והוא מפנה את התינוק לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".

מסוק צה"ל - פינוי ילד פלסטיני שנפגע מירי - לילה
צילום: דוברות בנימין
מסוק צה"ל - פינוי ילד פלסטיני שנפגע מירי - לילה
צילום: דוברות בנימין

Back to top button