חדשות הארץמבזקים

נזקי מזג האוויר הקיצוני: גל שריפות ברחבי הארץ

מספר אירוע שריפה פעילים מתרחשים כרגע ברחבי הארץ, בעקבות תנאי מזג האוויר הקיצוניים אשר שוברים את שיאי החום בישראל. בבית דגן ובנגבה נמדדו 43.7 מעלות, בנגבה נשבר השיא הקודם של 43.2 ובבית דגן הטמפרטורה שווה לשיא.

באירוע שריפת חורש בסמוך למסילת הרכבת, בסמוך ליישוב טל שחר, צוותי הכיבוי הצליחו לבלום את התפשטות האש שהגיעה למסילת הרכבת וגרמה להפסקה זמנית של תנועת הרכבות באזור. כעת צוותי הכיבוי ממשיכים בפעולות הכיבוי בתוך השטח שבצמוד למסילה ותנועת הרכבות חזרה לפעול כרגיל.

בנוסף, 7 צוותים של כיבוי אש בפיקודו של רשף ניסים פוני פועלים כעת בשריפת שטחים פתוחים שהחלה בצומת שילת ובחסות הרוחות, מתקדמת לעבר אזור כפר רות. הצוותים מתמודדים עם בעיות גישה לרכבים, חום כבד ורוחות עזות. מפקד האירוע פרס את הכוחות בשתי גזרות עבודה ועיקר המאמץ הוא תיחום הבעירה תתפשט למוקדים נוספים. כתוצאה מהשריפה נחסם כעת לתנועה קטע כביש 446 מצומת שילת ליישוב לפיד והתנועה מוזרמת בציר עוקף, דרך תחנת הדלק לכיוון אזור תעשיה שילת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שריפה - כבאית
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
שריפה - כבאית
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

באזור ראשון לציון כרגע ישנה שריפת קוצים בפלמחים אשר לפי שעה ללא שליטה ובה פועלים 21 צוותי כיבוי כולל מטוסי כיבוי, שתי שריפת קוצים בבית חנן כרגע ללא שליטה ובה פועלים 21 צוותים כולל עזרה ממטוסי כיבוי ושלוש שריפות במחסן עצים, בה יש שליטה באירוע כאשר ארבעה צוותי כיבוי פועלים באירוע.

שריפות נוספות מתקיימות במספר מוקדים בגזרת מחוז דרום כאשר בחורה ישנה שריפת גדולה של פסולת, ברווחה ישנה שריפת חורש ובמקום יש סיוע של שני שופלים וצומת סילבר קיימת שריפת עצים מחוץ לגבולות היישוב.

באדיבות ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה כבאות והצלה לישראל

בכב"ה שבים ומזכירים: "בשל תנאי מזג אוויר הקיצוניים ביותר הצפויים בעונה זו, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי חתם על צו איסור הדלקת מדורות ואש בשטחים פתוחים בכל הארץ. הצו אוסר הדלקת מדורות והבערת אש ביישובים, בשטחים פתוחים, ביערות, בפארקים, בשמורות טבע ובגנים. למען הסר ספק יובהר כי איסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות, לרבות עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם."

בגזרת הצפון, בשעות האחרונות פועלים צוותי כיבוי רבים בשריפה שפרצה בשטח פתוח סמוך לאליקים המתפשטת לכיוון בסיס צבאי. במקום פועלים ארבעה צוותי כיבוי מתחנת עפולה בסיוע צוות ממחוז חוף, זוג מטוסים מטייסת הכיבוי ״אלעד״ יחד עם יחידת מתנדבים וצוותי כיבוי מקק״ל. הכוחות פועלים במספר גזרות על מנת לבלום את התפשטות האש לאזורים נוספים. טרם הושגה שליטה על האש.

שריפה - כיבוי - לוחם אש
צילום: כב״ה צפון
שריפה - כיבוי - לוחמי אש
צילום: כב״ה צפון
שריפה - כיבוי - לוחם אש
צילום: כב״ה צפון
שריפה - כיבוי - לוחמי אש
צילום: כב״ה צפון

לבקשת כיבוי אש וכתוצאה מהשריפות ברחבי הארץ, הופסקה אספקת החשמל למספר קווי מתח גבוה בצפון באזור כרם מהר״ל ובדרום באיזור קריית מלאכי וסביבתה על מנת להמנע מהתלקחות הקווים. צוותי חברת החשמל ממתינים לאישור כיבוי אש על מנת להשיב את אספקת החשמל לתושבים.

בנוסף, כוחות משטרת ישראל וכב"ה פועלים באזור יער כרם מהר"ל בעקבות שריפה גדולה שמתפשטת במקום במהירות עקב הרוחות כאשר עד כה טרם הושגה שליטה. השוטרים פועלים להרחיק מהאזור את האזרחים, במקביל למאמצי הכיבוי שנמשכים, וכן סגרו בשלב זה לתנועה את כביש 4. המשטרה קוראת לציבור להימנע מהגעה למקום, על מנת למנוע כל סכנה לציבור ולהשאיר את צירי התנועה פנויים להגעת כוחות כיבוי והצלה נוספים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button