חדשות חוץמבזקים

הפצצות בגבול: המלחמה מתקרבת לרוסיה, אוקראינה מכינה מתקפת-נגד

שני בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו מירי ארטילריה אוקראינית על אזור בלגורוד ברוסיה היום (שבת).

האזור הרוסי הגובל באוקראינה כבר הופצץ על ידי הכוחות האוקראינים במהלך המלחמה, אך נראה שההפגזות נגדו התגברו במיוחד בשבוע האחרון.

המטרה בהפגזות אלו היא ככל הנראה להביא את המלחמה אל מפתן דלתה של רוסיה ולפגוע לה במורל הלאומי ובמקביל להכריח את רוסיה להסית כוחות כדי להגן על אזור הגבול, מה שיאפשר לאוקראינה לפתוח במתקפת נגד באזור דרום-מזרח אוקראינה בשטחים שנכבשו על ידי רוסיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זלנסקי אמר היום כי "אוקראינה מוכנה לפתוח במתקפת הנגד המיוחלת שלה כדי לכבוש מחדש את השטח הכבוש הרוסי. […] אנחנו מאמינים מאוד שנצליח. אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. למען האמת, זה יכול ללכת במגוון דרכים, שונות לחלוטין. אבל אנחנו הולכים לעשות את זה, ואנחנו מוכנים".

ראש קבוצת שכירי החרב "כוח וגנר" ברוסיה, יבגני פריגוז'ין, אמר כי הוא מוכן לשלוח לוחמים לאזור בלגורוד הרוסי. הדבר יקשה על הגנת אזור באחמוט ממתקפת נגד אוקראינית.

קצין בכיר בצבא ארה"ב אמר שהאימונים לכוחות אוקראינים על טנקי אברמס מתקדמים אמריקאים החלו, אך כלי הנשק החיוניים, לא יהיו מוכנים בזמן למתקפה הנגדית הקרובה של קייב.

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר אתמול (שישי) שארה"ב עובדת עם אוקראינה ובעלות ברית אחרות כדי לבנות קונצנזוס סביב מרכיבי הליבה של "שלום צודק ומתמשך" כדי לסיים את המלחמה עם רוסיה. אולם נכון לעכשיו, סיום לקונפליקט המדמם טרם נראה באופק.

מלחמת רוסיה - אוקראינה - הריסות
אילוסטרציה. צילום: Image by Freepik

Back to top button