מבזקיםפוליטי / מדיני

ההתייחסויות בקואליציה ובאופוזיציה לפיגוע הקטלני בגבול מצרים

חברי כנסת מן הקואליציה והאופוזיציה התייחסו הערב (מוצ"ש) לפיגוע הקטלני הבוקר בגבול מצרים בו נהרגו שלושה לוחמים ושלחו תנחומיהם למשפחות הנופלים.

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר: "בשעה קשה זו אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של סמל ליה בן נון ז"ל, סמ"ר אוהד דהן ז"ל והלוחם הנוסף שנפלו הבוקר בפעילות מבצעית בדרום הארץ. שלושה צעירים שביצעו את משימתם לשמירה על ריבונותה של מדינת ישראל וביטחון אזרחיה. כולנו מבכים את נפילתם ומחבקים את המשפחות. ‏גם ברגעים קשים אלו, אנו יודעים ששיתוף הפעולה הביטחוני והאסטרטגי עם מצרים הוא חיוני לשתי המדינות ולאזור כולו והביא להצלת חיי אדם רבים לאורך השנים. ‏אני בטוח שמפקדי צה"ל וראשי מערכת הביטחון מקיימים תחקיר יסודי ומעמיק ויפיקו את הלקחים בהתאם".

חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד מסר: "פתיחה עצובה מאוד לשבוע. אני שולח תנוחומים עמוקים למשפחתם של שלושה לוחמי צה"ל הגיבורים : סמ"ר ליה בן נון, סמ"ר אוהד דהן ואורי יצחק אילוז הי"ד. השלושה נהרגו בפיגוע בגבול מצרים על-ידי מחבל מתועב. עלינו לדרוש מעמיתינו המצרים לבצע תחקיר מקיף ולספק תשובות ברורות לאירוע הנוראי שפקד אותנו. ברצוני לחזק את ידם של כוחות הביטחון המחרפים נפשם יומם וליל עבור אזרחי ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "‏בשורות קשות וכואבות בגבול מצרים בשבת בה נפלו הלוחמים ליה בן נון ז"ל, אוהד דהן ז"ל ואורי יצחק אילוז ז"ל. משתתף בצער המשפחות על האובדן הכבד ומחזק את הלוחמים ששומרים על גבולות ארצנו ופועלים להגנת המדינה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נקטפו בדמי ימיהם. פיגוע קשה מאוד בגבול מצרים בו נפלו שלושה מחיילנו בעת מילוי תפקידם, למען הגנה על המולדת. הלוחמת סמל ליה בן נון ז”ל, הלוחם סמ"ר אוהד דהן ז"ל והלוחם אורי יצחק אילוז ז"ל. אני משתתף בצערם הכבד של המשפחות והחברים שאיבדו את היקר להם מכל ומאחל החלמה מהירה לפצוע. אני סומך על צה"ל שימשיך ויתחקר את האירוע הזה, על מנת להגיע לחקר האמת ולמנוע מקרים קשים כאלו בעתיד. יהי זכרם ברוך".

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת מסר: "הלב נשבר לרסיסים ובוכה על נפילתם של שלושת לוחמי צה״ל בגבול מצרים. סמל ליה בן נון ז"ל, סמל ראשון אוהד דהן ז"ל וסמ"ר אורי יצחק אילוז ז"ל, שנפלו בהגנה על המולדת. שלושה חיילים צעירים שכל חייהם ועתידם היו לפניהם. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות השכולות. ה' ייקום דמם"

חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התקרית החריגה והחמורה בגבול מצרים תיחקר ותיבדק לעומק. בתום התחקיר הצה"לי אכנס את ועדת החוץ והביטחון ואבחן את הממצאים ואת הדרכים לתקן את הליקויים. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחותיהם של לוחמי צה"ל ליה בן נון, אוהד דהן ואורי יצחק אילוז. עם ישראל כולו כואב את כאב המשפחות והחברים של הנרצחים".

חבר הכנסת מתן כהנא מן המחנה הממלכתי, מסר: "יחד עם כל עם ישראל, אני משתתף באבלם הכבד של משפחות הלוחמת ושני הלוחמים שנפלו השבת בהגנה על גבול הדרום: סמל ליה בן נון ז"ל, סמ״ר אוהד דהן ז"ל, סמ״ר אורי יצחק אילוז ז"ל. מתפלל להחלמתם של הפצועים ומחזק את חיילי צה״ל הגיבורים השומרים על גבולות ארצנו יום וליל".

שר העבודה יואב בן צור מש"ס, כתב בטוויטר: "עם צאת השבת התבשרתי על הפיגוע הקטלני והמצער שאירע הבוקר בגבול מצריים בו נרצחו שלושה חיילי צה"ל. בעת הזו מחזק את כוחות הביטחון שחתרו למגע תחת אש לחסל את המחבל ומנעו בגופם פיגוע קשה יותר, בלב כואב שולח תנחומים כנים למשפחות הנרצחים סמל ליה בן נון, סמ"ר אוהד דהן ואורי יצחק אילוז ז"ל".

יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה, מסר: "בשורה קשה מאוד עם צאת השבת. יחד עם כל עם ישראל קיבלתי בכאב רב את הידיעה המרה על נפילתם של שלושת הלוחמים הי"ד בגבול מצרים. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב לבני המשפחות היקרות. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הגיב: "קיבלתי בצאת השבת את הבשורה המרה על הפיגוע הרצחני בגבול מצרים והלב נקרע. אויבנו מחפשים דם ועוד דם ושלוש משפחות הצטרפו למשפחת השכול. יחד עם כל עם ישראל אני כואב את הרצח הנורא, משתתף בצערן של המשפחות ומאחל רפואה שלמה לכל הפצועים".

אורי יצחק אילוז ז"ל - לוחם שנהרג בפיגוע בגבול מצרים
  סמל-ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל
סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל
סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל
סמל ליה בן נון ז"ל
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button