מבזקיםספורט

הישג מדהים: נבחרת ישראל הצעירה הדיחה את ברזיל בדרך לחצי הגמר

נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל עשתה סנסציה הערב (מוצ"ש) כאשר הדיחה את ברזיל בדרכה לחצי הגמר של המונדיאליטו – תחרות גביע העולם בכדורגל עד גיל 20.

הנבחרת הצליחה לחזור פעמיים מפיגור מול נבחרת ברזיל וגם פספסה מספר פנדלים, אך בכל זאת הצליחה לגבור על הפייבוריטית וניצחה את ברזיל 3:2.

לאחר מחצית ראשונה נטולת גולים באיצטדיון בסן חואן, ארגנטינה, ברזיל פתחה את המחצית השנייה עם גול ראשון של מרקוד לאונרדו בדקה ה-56'. ישראל השוותה במהרה עם נגיחה של ענאן חלאילי בדקה ה-60'. הברזילאי מתיאוס נאסימנטו הבקיע לישראל בדקה ה-91, אך ברזיל לא שמרה על היתרון לזמן רב ובדקה ה-93' חמזה שיבלי השווה ל-2:2. דור תורג'מן עשה את השינוי כשכבש שער בדקה ה-105'. בדקה ה-113' ו-114' לישראל הייתה הזדמנות להגדיל את הפער כשהשופט שרק לפנדל פעמיים, איליי מדמון ואחמד סילמן לא הצליחו להבקיע, אך עם שריקת הסיום זה לא שינה, כאשר ישראל הדיחה את ברזיל הפייבוריטית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנבחרת צפויה לפגוש בחצי הגמר ביום חמישי את ארה"ב או אורוגוואי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את הנבחרת: "משחק מדהים של נבחרת הנוער שלנו בכדורגל – איזה ניצחון ענק! אתם מביאים לנו הרבה כבוד ונחת בימים האלה עם משחק קבוצתי נפלא ורוח קרב ספורטיבית אמיתית!"

הנשיא גם שוחח עם אופיר חיים, מאמן הנבחרת, ובירך אותו אישית על הניצחון. הנשיא פתח את שיחתם ואמר: "אופיר היקר, איחדת לנו את כל העם בדיוק כמו שאמרת. זה היה מרגש מאוד מאוד, זה מדהים! כל הכבוד!"

אופיר הודה לנשיא על השיחה המרגשת והוסיף: "תודה כבוד הנשיא, זה היה אחד הדברים שביקשתי מהשחקנים רצינו לאחד את העם בטח ביום הקשה הזה, ואני שמח מאוד ומאושר מאוד".

הנשיא הגיב: "אתה גם מדהים בעצמך, אני כל הזמן עוקב אחרייך אחרי הסיפור של הבן שלך, ואני מסתכל עלייך במשחק, מה שנקרא הבאת אותנו לקצה המתח אבל זה הישג יוצא מן הכלל, היסטורי ממש! כל הכבוד לכם! […] תמסור בבקשה לכל השחקנים המדהימים ולכל המבקיעים המדהימים. זה גם מראה שיהודים וערבים יודעים לעבוד ביחד ולחיות ביחד – כל הכבוד!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התרבות והספורט מיקי זוהר שוחחו לפני זמן קצר עם מאמן נבחרת ישראל לצעירים אופיר חיים וחברי הנבחרת ובירכו אותם על הניצחון המדהים. השר זוהר אמר לחברי הנבחרת: "אנחנו גאים בכם, ריגשתם מדינה שלמה, במיוחד לאחר הבשורות העצובות שקיבלנו היום".

חבר הכנסת חילי טרופר, שר התרבות והספורט לשעבר, כתב: "ברכות לנבחרת ישראל הצעירה על ניצחון מדהים, עליה לחצי גמר המונדיאליטו והישג בלתי נתפס! אל אל ישראל!"

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מסר: "ביום עצוב כל כך בו איבדנו שלושה חיילים שהגנו על כולנו, עלתה נבחרת ישראל להתמודד על כרטיס לחצי הגמר מול מעצמת כדורגל כברזיל. בלי רגשי נחיתות, עם רוח לחימה אדירה, כישרון עצום, אחדות ומנהיגות בכחול-לבן, הפכנו כולנו גאים עוד יותר בנבחרת ישראל והדמעות הן על כל מה שאבד והושג ביום הזה. מדינה שלמה דחפה את הנבחרת, אימצה אותה ושאבה ממנה כמויות בלתי נדלות של תקווה לעתיד. אני מלא הערכה לצוות המקצועי, לשחקנים, לכל האוהדים שדאגו שנרגיש בבית גם במרחק אלפי קילומטרים. המסע הזה קסום והוא לוקח אותנו למחוזות שהעזנו לפנטז עליהם ולא העזנו לאמר בקול. נבחרת ישראל בחצי גמר גביע העולם! זה לא חלום, זאת מציאות".

אצטדיון סמי עופר - חיפה - לילה - כדורגל
ארכיון. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button