חדשות הארץמבזקים

300 אלף מפגינים ברחבי הארץ, מוחה נעצר על איילון

כשלוש מאות אלף מפגינות ומפגינים יצאו הערב (מוצ"ש) למחות נגד המהפכה המשפטית זה השבוע ה-22 ברציפות. ההפגנות נערכו מצומת הגומא ועד אילת.

בהפגנה המרכזית בקפלן, תל אביב, נכחו כמאה חמישים וחמישה אלף מפגינות ומפגינים. בשאר המוקדים ברחבי הארץ הפגינו במצטבר כמאה ארבעים וחמישה אלף איש.

השר לביטחון לאומי שוחח הערב עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז חוף וגיבה את התנהלותם באירועים אמש מול בית ראש הממשלה בקיסריה. כזכור בקיסריה ובחדרה נעצרו מפגינים רבים אתמול בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים. המפגינים טענו שהם אלו שהותקפו, כאשר מפגין אחד, גידי ברן, הוכה עד אבדן הכרה ונגרר לתחנת המשטרה עם כיסוי עיניים, לטענת המפגינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן גביר מצדו קרא לפרקליטות "למצות את הדין מול הבריונים שתקפו שוטרים". והוסיף: "מי שתוקף שוטרים יש לנהוג כלפיו באפס סובלנות, ותפקידנו לגונן על השוטרים והדמוקרטיה".

בן גביר טען: "אלחם על זכותו של כל אחד להפגין, אך חופש הביטוי איננו חופש השיסוי והבריונות, הפרת הסדר הציבורי והחופש לתקוף שוטרים. מחזק את ידי המפכ"ל ומפקד המחוז וקורא לאפס סובלנות מול תופעות של התנפלות על שוטרים ואנרכיה".

מובילי תנועות המחאה הגיבו לתגובה של בן גביר: "מורשע בטרור מגבה אלימות משטרתית. הוא לא שר לבט"פ, הוא שר האלימות וההסתה. בן גביר תפנים: לא מפחדים ממך, נמשיך להפגין בכל מקום נגד השותפים לניסיון ההפיכה".

במהלך ההפגנה בתל אביב, מספר מוחים ירדו לכביש איילון. אלו נבלמו על ידי כוח משטרה לאחר שהכביש נחסם לזמן קצר. מוחה שהבעיר אש במקום נעצר. כל הצירים כבר נפתחו לתנועת כלי רכב.

מוחים באור עקיבא טענו שעשו להם מארב: "הגיעה חבורת בריונים גדולה מהצד השני, השוטרים הפקירו אותנו והלכו. איומים נוראיים על יולנדה, חדווה ואיתי. קללות, דחיפות, איומים. יצאנו משם בנס".

הם עוד טענו שאותם בריונים חתכו צמיגים לכמה מכוניות.

חברת הכנסת דבי ביטון מיש עתיד מסרה ממחאת העוטף בצומת שער הנגב: "השבוע 22 למחאות במאות נקודות ברחבי המדינה. אנו נמשיך להילחם ולהיאבק ולומר לקואליציה לגנוז את ההפיכה המשפטית. בושה לממשלה ולקואליציה שרק לפני שבוע העבירה תקציב וחילקה מיליונים – מיליארדים בכספיים קואליציוניים והשבוע החליטה להתנגד ולהצביע נגד הצעת החוק שלי על הקמת חדר מיון קדמי בשדרות‼ אנו שחיים במציאות מאתגרת, הממשלה לא מצאה 6 מיליון לאישור העברת החוק שלי ועבור חה"כ מעוז ההומופוב אשר רוצה לשנות את הסטטוס קוו במדינה ולהדיר נשים מצה"ל, עברו נמצאו 285 מיליון. בושה! בושה! בושה! נמשיך להילחם על דמותה של מדינתנו: יהודית, דמוקרטית וליברלית!"

מחאה - קפלן - מפגינים - תל אביב - לילה
צילום: גיתי פלטי
תל אביב - הפגנה - מחאה - לילה
תל אביב. ללא קרדיט
מחאה - הפגנה - איילון - תל אביב - מפגינים - לילה
צילום: שב"פ
קפלן - תל אביב - הפגנה -דגלי ישראל
צילום: גיל שחם
ראשון לציון - מחאה - הפגנה - מפגינים - דגלי ישראל
צילום: אביב חסידוב
רעננה - מחאה - הפגנה - מפגינים - שלט - חופשי בארצנו
צילום: רעיה ברקן
הוד השרון - הפגנה - מחאה - מפגינים
צילום: אילן פיגנבוים

 

Back to top button