צרכנות

טיפול שוטף: 6 טיפים לתחזוקת הרכב

קרדיט תמונה Shutterstock

זאב נחמנזון

שמירה על הרכב שלנו אינה מתבססת רק על ביקורים קבועים במוסך, ויש דרכים לשמור עליו לאורך יותר זמן.

לאנשים יש תפיסת חיים שכל טיפול ברכב הוא עניין טכני המחייב התערבות של מוסכניק. הפחד מהתעסקות טכנית הוא לא דבר חדש, ולא פעם בעבר חשמלאים היו נקראים לבתים על מנת להחליף נורת חשמל פשוטה. היעדר הידע מובן אך ניתן להתמודד איתו על ידי חיפוש בסיסי באינטרנט, צפיה בסרטוני הדרכה ביוטיוב או אפילו התייעצות עם חבר או מכר בעל רקע טכני. עבור הרבה אנשים שרק מגלים שאין צורך בניסיון מקצועי – היכולת לבצע טיפולים ותחזוקה ראשונית הופכת לסוג של חוויה, ובמקרים של תחזוקה ושמירה על הרכב, מדובר במה שיכול להסתכם בחסכון רב של מאות ואפילו אלפי שקלים, שמפחית גם את כמות הביקורים במוסך ואת עלות הטיפולים או התיקונים עצמם. רכזנו כאן מספר טיפים שיקנו לכם כלים, בטחון ואולי אפילו חסכון.

ערך עצמי

ה"פגיעה" הראשונית ברכב היא כלכלית במהותה, והיא ירידת הערך שלו. ברגע שהרכב החליף בעלות, קל וחומר יצא מסוכנות הרכב – השווי הכספי שלו יורד, ומכאן הוא רק ממשיך לרדת. ככל שהמרחק נצבר, ואיתו הבלאי והשחיקה – ערך הרכב יורד. את הירידה הזו לא ניתן למנוע אך בהחלט אפשר להאט. ביטוח רכב , כדבר ראשון, נותן לכם מערכת הגנה ראשונית על הרכב, ובמקרה של תקלה, תאונה או פגיעה מסוימת ברכב – הביטוח אמור לתת מענה וכיסוי פיננסי. אנו כמובן לא מתכוונים לביטוח חובה בלבד אלא לביטוח משלים (מקיף או צד שלישי) שנרכש מחברת ביטוח יציבה ורצינית. רכב שמבוטח מקבל גם יחס טוב יותר מהרוכש הבא שלו, ויותר קל לעקוב אחר ההיסטוריה שלו, כמו גם על רצינות הנהג. עוד לא נגענו ברכב, וכבר שמרנו עליו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

E בודד

במיכל הדלק של הרכב שלכם יש עוד משהו חוץ מדלק. מדובר בלכלוך ולפעמים אוויר שנכנס אליו. כשאתם נוסעים על הטיפות האחרונות או כמו שנהוג לומר כאן "אני נוסע על אדים" – אתם מאמצים את מערכת השאיבה ומסכנים אותה בחדירת זיהום ובלאי מהיר שלה. מערכת הדלק היא אחת המערכות היקרות ביותר ברכב וכדאי לשמור עליה ככל שניתן. באופן לא מפתיע, מחקרים רבים מצביעים על אחוז גבוה של נהגים בישראל שנכנסים לתדלק רק כשנורית החיווי נדלקת ולא פעם מאתגרים אותה, את עצמם ואת הרכב ב"משיכת" כמה שיותר מרחק על המיכל המתרוקן. זה לא בריא, זה מיותר, ולמרות שהדלק יקר ומתייקר – אין סיבה מעשית לתדלק לקראת סיום.

ערך תוסף

אם כבר נכנסתם לתחנת דלק, טיפ קצר וקולע: אחת לתקופה של חצי שנה, או כל עשרים-שלושים תדלוקים – הכניסו תוסף דלק למערכת. מדובר בעלות של כמה עשרות שקלים אך אם מדובר בתוסף אמין ואיכותי – הוא עתיד לנקות את מערכת הדלק ולשמור עליה, וגם לחסוך בצריכת הדלק עצמה, שבנוסף לעלות שלה היא גורם מכריע בבלאי הרכב.

נקי זה הכי

ניקיון הרכב מעיד קודם כל עליכם כבני אדם, אך מעבר לכך הוא שומר על הרכב. ידעתם שבלשלשת הציפורים יש חומרים חומציים, שמכלים את צבע הרכב ועשויים לגרום לחלודה? לפעמים אנו רואים כתם קטן שכזה ולא מתייחסים אליו אך הנזק המצטבר ממנו כבר קיים. שטיפה חיצונית של הרכב לא נועדה ליופי בלבד אלא להגנה מעשית עליו. תוספת של וקס שקולה לקרם גוף או סבון שאתם מורחים על גופכם. חשובה גם הגנה ככל שניתן מפני השמש, שלא מרחמת על פח הרכב ועל השלדה. גם פנים הרכב ישמח לניקיון. אולי מדובר בעניין פחות מהותי מחוץ הרכב, אבל תמיד נעים, נחמד ומרגיע לשבת ברכב נקי.

שמן, מים, דברים כאלו

יצרניות הרכב משקיעות הון וטכנולוגיה בפיתוח דגמים אמינים ועמידים ככל שניתן. אינדיקציה לכך היא עליה בכמות הקילומטרים הנדרשים בין טיפול לטיפול. אם בעבר היו טיפולי  10,000, היום רכבים נכנסים לטיפול שוטף כל 15,000 ולעתים אף כל 30,000. הזמן הגדל שקיבלנו בין טיפול לטיפול מחייב אותנו לבדוק באופן עקבי את תקינות הרכב השוטפת. מדידה של מים, שמן, לחץ אוויר בצמיגים הן בדיקות פשוטות ואין צורך ביד במקצועית כדי לבצע אותן. הכל מבוסס מדידים. גם אם אינכם בטוחים תמיד תוכלו להיעזר במתדלק (שישמח לתת לכם שירות עבור טיפ). אל תשכחו את הבדיקות השוטפות האלו ופעם בחודש (או סמנו לכם כל 4 או 3 תדלוקים) – בצעו אותן, ובמידת הצורך מלאו חוסרים.

בטיחות ללא פשרות

מה שחשוב לחייכם וחיי יקיריכם, תופס גם לגבי הרכב ותקינותו. בטיחות היא הבסיס לנסיעה ברכב. ומעבר לנהיגה בטוחה, גם חלקי הרכב צריכים להיות תקינים ושלמים. זה מתחיל במגבים, שמתייבשים כל כמה חודשים, ואם לא מחליפים אותם גם שמשה מטונפת יכולה להוות סכנה. צמיגים מאוזנים ובעלי אחיזה בכביש הם עניין קריטי ככל שמדובר בבלימה וביציבות. חגורות בטיחות הן לא משהו שניתן לזלזל בו וגם להן יש נטייה להתבלות, ומעבר לכל אלו – אם אתם נוהגים באופן שוטף ברכב, חשוב שתכירו אותו ותלמדו להרגיש אותו. בלימות איטיות יותר, רעידות של ההגה, שינויים בהאצה – כל אלו יכולים לסמן בעיה שניתן לפתור בבדיקה מוקדמת, ולא להקלע חלילה למבחן מציאות קשה, מסוכנת ויקרה.

 

Back to top button