מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ' מגיב לביקורות: "אני לא מוכן לקנות לעצמי שקט מלאכותי"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם לפני זמן קצר (שלישי) פוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא התייחס לביקורות מתוך הקואליציה ומחוצה לה, בנוגע לחלוקת הכספים התקציביים

בתחילת הפוסט כתב סמוטריץ': "מאז כניסתי למשרד האוצר אני מוביל מדיניות קשוחה במשאים ומתנים על הסכמי שכר במגזר הציבורי. מי שמכיר אותי יודע שיש לי כבוד והערכה רבים לעובדי המגזר הציבורי בסקטורים השונים שלו. אני באמת מאמין שרובם עובדים במסירות וקמים בבוקר בתחושת שליחות עליונה."

עוד כתב: "אבל יש לי גם אחריות ציבורית למדיניות פיסקלית שמרנית וזהירה, הבנה שיש המון המון מה לשפר במגזר הציבורי בהיבטי התייעלות, תמרוץ מצוינות, הכנסת טכנולוגיה, וכד', ובעיקר, יש בי הבנה עמוקה שמדובר בכסף שלכם ושיש לי אחריות אדירה לשמור עליו ולוודא שהוא משמש כדי לתת לכם שירות טוב יותר. אני לא מוכן לקנות לעצמי שקט מלאכותי באמצעות הסכמי שכר בזבזנים ולא יעילים מהכסף שלכם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"היו מי שחששו שהמדיניות שלי, והמתח הצפוי בינה לבין ההסתדרות, יביאו למשברים ושביתות. במבחן התוצאה חתמנו בתקופת שיא של כשלושה שבועות הסכם מסגרת ארוך טווח מול יו"ר ההסתדרות, הסכם אחראי ומרוסן שכולל פוטנציאל לא מבוטל להתייעלות המגזר הציבורי, הסכם שמספק יציבות וודאות למשק, וכל זה בלי סכסוכי עבודה ואף לא יום אחד של שביתה." הוסיף.

עוד הוסיף סמוטריץ': "והקו הזה הביא אתמול להבשלת המשא ומתן גם מול הסגל הבכיר באוניברסיטאות ולהסכם פורץ דרך. ניהלנו את המו"מ בסבלנות ובנחישות, לא נבהלנו מעיצומים ואיומים, ועמדנו בנחישות על השיפורים הנדרשים לשם שימור היתרון היחסי של ישראל בתקופת משבר עולמי ותחרותיות גוברת ובכדי להבטיח את מקומה הבינלאומי של האקדמיה הישראלית במחקרים פורצי דרך שמתורגמים לאחר מכן לחדשנות טכנולוגית ולהמצאות משנות עולם. התעקשנו על תיקון כשלים היסטוריים ועל צעדים חיוניים לשיפור איכות ההוראה והמחקר באקדמיה הישראלית. לנגד עינינו עמדו הסטודנטים, שהם הצדקת הקיום הראשונה של האקדמיה, וכך גם איכות המחקר, הצורך במחקר איכותי שיתמוך את המדע ואת הכלכלה הישראלית ויאפשר גיוס "טאלנטים" למחקר בישראל, ועוד."

עוד אמר: "לא הסכמתי לסטות במילימטר מהמסגרות התקציביות שקבענו בהסכם המסגרת מול ההסתדרות, וזאת הן בשל הצורך בריסון פיסקלי במסגרת המאבק באינפלציה והן בשל ההכרח להימנע מתקדימים. אפשרנו תוספת שכר של 11% על פני שבע שנים והקצנו 3% לתמרוץ מרצים וחוקרים צעירים, גיוס טאלנטים ועוד. מול זה דרשנו וקיבלנו מנגנוני התייעלות ותמרוץ מצוינות בהוראה ובמחקר, תיעדוף חוקרים ומרצים צעירים, ביטול עיוותים היסטוריים כדוגמת היכולת לצבור סכומי עתק שנועדו להשתתפות הסגל האקדמי בכנסים מקצועיים בחו"ל ושימוש בהם כמענקי פרישה לכיס הפרטי, ועוד."

לסיום, כתב: "אני מאמין שההסכם הזה יביא לשיפור האקדמיה הישראלית, לטובת ציבור הסטודנטים ומדינת ישראל כולה. אנחנו פתוחים בעוד כמה משאים ומתנים, וגם בהם אני לא מתכוון להתפשר – לא על שמירת המסגרות התקציביות, ולא על תמורות משמעותיות לשיפור ביצועי המגזר הציבורי בכל המישורים לטובתכם, אזרחי ישראל. אני מבקש להודות לשר החינוך, חברי יואב קיש, שיצר איתנו חזית אחידה, לוועד ראשי האוניברסיטאות שהבין את האתגר ונרתם אליו, ולממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, וצוותו שהובילו את המו"מ והגיעו לתוצאות הטובות הללו."

אביגדור ליברמן - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: רפי בן חקון, לע"מ

Back to top button