מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הבטחון לחבר הכנסת: אם לא נפנה מאחזים נוכל לדאוג יותר לביטחון

בעקבות פיגועים חוזרים ונשנים של מחבלים מצפון השומרון, ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) פנה בשאילתא אל שר הביטחון יואב גלנט, ושאל מדוע צה"ל לא יוצא למבצע נרחב בצפון השומרון ולמה לא מחזירים את המחסומים שהיו יכולים למנוע חלק ניכר מהפיגועים. ח"כ סוכות אף סיפר שאתמול הוא עבר בכפר חווארה מיד לאחר פיגוע הירי כלפי תושב הר ברכה, כאשר בסבירות גבוהה החזרת המחסומים הייתה מונעת גם את הפיגוע הזה.

בתשובתו השר גלנט לא התייחס לשאלה על המבצע הנרחב אלא רק על המחסומים, והשיב שמערכת הביטחון בוחרת את סדרי העדיפויות בפעולות השוטפות של צה"ל על פי ההערכות המודיעיניות.

גלנט אמר: "השיקול כיצד להפעיל כח מסור בידיו של המפקד הגזרתי, מסיבות ברורות – אם הוא יציב יותר מחסומים לא יהיה לו כח לבצע מעצרים מונעים, אם הוא יצטרך לפנות גורמים בלתי חוקיים מהצד הישראלי שמקשים עליו ערב ערב אין לו את הכח לבצע פעילות אחרת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: אתר הכנסת

בהמשך הדברים גלנט הזמין לבדוק אותו שכל הרוצחים וכל הפוגעים בחצי השנה האחרונה נמצאים בבית קברות או בבית כלא, למעט בפיגוע בחרמש שעל זה עובדים כעת.

כתגובה לדברים מסר ח"כ סוכות: "בערכי היסוד של צה"ל הערך הראשון הוא ההגנה על ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה. למה צה"ל מתעסק בפינוי מאחזים במקום לשמור על החיים של מתיישבי השומרון? כשבמשך שנה וחצי יותר משמונים פיגועי ירי מתבצעים ממחבלים בצפון השומרון, סדר העדיפויות חייב להיות שונה".

צבי סוכות
צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button