מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: בנק יחויב להודיע ללקוח לפני שינוי או סיום תוכנית הטבות בנקאית

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) תיקון – שינוי או סיום תוכנית הטבות בנקאית, התשפ"ג 2023- של חבר הכנסת יונתן מישרקי וקבוצת חברי כנסת. 27 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע לקבוע כי תאגיד בנקאי או מנפיק כרטיסי חיוב יהיו מחויבים להודיע ללקוח לפני שינוי או סיום תכנית הטבות בנקאיות הנוגעות לשיעור ריבית או שיעור עמלה אשר ניתנה לו לתקופה קצובה. כמו כן, מוצע לקבוע כי הלקוח יוכל לבחור לסיים את ההתקשרות במועד שינוי או סיום תכנית ההטבות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום, בכל הקשור לחובת יידוע הלקוח אודות שינוי או סיום תכנית הטבה בנקאית שהוענקה, תאגידים בנקאים ומנפיקים כפופים לסטנדרט צרכני נמוך יותר מזה לו כפופים עוסקים אחרים הכפופים לחוק הגנת הצרכן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, אין בכללי נגיד בנק ישראל כדי לחייב תאגידים בנקאים ומנפיקים לאפשר ללקוח, במעמד קבלת הודעת שינוי או ביטול הטבה בנקאית, לבחור לסיים את ההתקשרות במועד שינוי או סיום ההטבה, או לנקוט בפעולות הנדרשות כדי להבטיח שיוכל להמשיך ליהנות מההטבות הניתנות לו.

כפועל יוצא, לקוחות של תאגידים בנקאים ומנפיקים מוצאים עצמם מופתעים נוכח העלאת עמלות או ריביות מאחר שפעמים רבות ההודעה על סיום ההטבה כלל אינה מגיעה אליהם באופן נגיש, כמו גם נותרים מותשים נוכח הבירוקרטיה הנדרשת על מנת לחדש את ההטבה או לסיים את ההתקשרות בעקבות שינוי או סיום ההטבה."

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button