מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק להעדפה מתקנת ליוצאי צבא ומשרתי שירות לאומי אזרחי עברה בקריאה טרומית

עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ יצחק קרויזר להעדפה מתקנת ליוצאי צבא ומשרתי שירות לאומי אזרחי הנמצאים בתת יצוג הולם במשרדי הממשלה

לפני זמן קצר (רביעי) עברה במליאת הכנסת הצעת החוק של יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר יחד עם יו״ר הוועדה לביטחון לאומי ח״כ צביקה פוגל למתן העדפה מתקנת ליוצאי צבא ושירות לאומי אזרחי המשתייכים לאוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג הולם.

הצעת החוק למעשה מקנה עדיפות למתמודדים לתפקידים בשירות המדינה הבאים מאוכלוסיות המוגדרות בחוק כאוכלוסיות הסובלות מתת ייצוג הולם כגון: נשים, חרדים, אתיופים, צ'רקסים, בדואים, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ועולים חדשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: החברה הישראלית מורכבת ממנעד של אוכלוסיות ועדות שונות אשר מתוך רצונן להשתלב בחברה הישראלית, הן מתגייסות לתרום למדינה והיות חלק מכור ההיתוך של החברה הישראלית.

עוד נכתב: "במדינת ישראל חיים גם בני מיעוטים שבחרו לקשור את גורלם בגורל המדינה והם משרתים בצה"ל ובשירות האזרחי. לעיתים, גם תוך הקרבה חברתית ומשפחתית גדולה. חלקם מופלים לרעה באזור מגוריהם, חלקם סובלים מאלימות ומהסתה, ולו מהסיבה שהם בחרו לשרת את מדינת ישראל ולהשתלב בה. זה המקום שלנו, לתגמל אותם ולתעדף אותם כדי להמשיך לקלוט אותם בחברה."

עוד נכתב: "בני המיעוטים אשר זוכים על פי חוק גם ככה להעדפה מתקנת, מגלים בעת שחרורם משירות למען המדינה, שדווקא חבריהם שהתנגדו לשירות או שהסיתו , הם אלה הנהנים מיתרון בקבלה למשרות ציבוריות על פני בני עדתם שכן שרתו בעוד אלה ששרתו את המדינה, הצטרפו מאוחר יותר לשוק העבודה. לאור זאת, מטרת התיקון היא נאמנות המדינה בחזרה לאותן אוכלוסיות באמצעות עידוד קבלה לעבודה בשירות המדינה והעדפה מתקנת של אותן קבוצות המשתייכות לאוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג הולם אשר השתחררו משירות סדיר בצבא או בשירות לאומי אזרחי, כמוגדר בחוק קליטת חיילים משוחררים, התשנ"ד–1994. זהו תיקון חברתי מתבקש שיעודד השתלבות הוגנת בחברה הישראלית ושואף ליצור צדק והוגנות חברתית כלפי אלה שבחרו לשרת."

ח"כ קרויזר: "זהו יום של בשורה לחיילי צה"ל מכלל גוני האוכלסייה, זהו חוק שייתן מענה ויחזיר על אותן שנים של אפליה כנגד חיילים משוחררים הבאים מקרב בני המיעוטים אשר קושרים את גורלם בגורלנו".

עוד הוסיף קרויזר: "חיילי צה"ל שמקריבים את מיטב שנותיהם להגן עלינו, בעת יציאתם לחיים האזרחיים, אנו מחויבים מוסרית להגן עלייהם ולסייע להם חזרה להשתלב בחיים האזרחיים ובמיוחד ליוצאי צבא מקרב בני המיעוטים".

לסיום אמר קרויזר: "אני גאה להיות חתום על הצעת חוק חברתית, מוסרית וצודקת מאין כמותה. אנו בעוצמה יהודית נמשיך לסייע לכלל האוכלסייה ובעיקר לחיילים משוחררים שהם הבנים שלנו".

תרגיל - חיילים - כלב - לוחמים - יכ"ל
אילוסטרציה. צילום: דוברות יכ"ל

Back to top button