מבזקיםפוליטי / מדיני

רוטמן: "חשש ממשי למסירת מידע כוזב, אכנס דיון מיוחד בנושא פרשת פגאסוס"

משיכת הראיות בתיק הרצח הכפול בידי הפרקליטות חושפת הטעיות בדוח מררי. בניגוד מוחלט לדברים שנמסרו לוועדת החוקה על ידי הפרקליטות והמשטרה בוצע "חיפוש סמוי" ונעשה שימוש בתוצרים מהחיפוש האסון. יו"ר הוועדה חה"כ שמחה רוטמן יכנס דיון דחוף בנושא בתחילת שבוע הבא

יו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן התייחס היום (חמישי) להודעת הפרקליטות בנוגע למשיכת ראיות בתיק רצח לאחר שהן הושגו בחקירת המשטרה שלא כדין ואמר כי יכנס בשבוע הבא דיון מיוחד בוועדת החוקה בנושא פרשת פגאסוס.

ח"כ רוטמן ציין כי "בניגוד לנאמר בדוח מררי ובניגוד לדיווחי הפרקליטות והמשטרה לוועדת החוקה – הפרקליטות אכן עשתה שימוש ב"מידע עודף" שהושג בניגוד לחוק באמצעות השתלת רוגלות בפרשת הרצח הכפול. כזכור בדוח מררי נכתב כי: "פרקליטות המדינה ביצעה מטעמה עד כה עוד 23 בדיקות וגם בעניינן נמצא כי על אף שמידע כאמור התקבל, מידע עודף זה לא הופק ולא הועבר לצוות החקירה." כמו כן ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמר בדיון בוועדת החוקה מיום 13.3 כי "לא היה שימוש ראייתי כלשהו לתוצרים העודפים מכל הבדיקות שעשינו"."

ועדת החוקה - שמחה רוטמן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"אולם הודעת הפרקליטות השבוע (6.6) על משיכת הראיות בתיק הרצח הכפול של האחים שאפע וסלאח אבו-חוסיין מבאקה אל-גרבייה עקב השגת ראיות באמצעות רוגלה תוך חריגה מצו בית המשפט סותרים בבירור את הנטען בדוח מררי ואת מה שהפרקליטות דווחה לוועדת החוקה." הוסיף ח"כ רוטמן והבהיר כי "למעשה, כבר בדיונים הראשונים בעניין קראתי לחקירה עצמאית של האירועים בידי וועדת חקירה עם סמכויות. הגילוי האחרון ומה שנחשף במסגרתו מעלה חשש ממשי למסירת מידע כוזב ולשיבוש עבודת וועדת החוקה בבדיקת הפרשה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button