מבזקיםמשפטי/פלילי

רצח המוני בכפר יפיע: נקבע מותם של חמישה שנפצעו אנוש מירי

חמישה בני אדם נורו היום (חמישי) באירוע אלימות בכפר יפיע בצפון. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה שלושה במצב אנוש לבית החולים האנגלי בנצרת שהם מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות. שני פצועים נוספים, מחוסרי הכרה פונו עצמאית.

חובש בכיר עאטף סאלם ופראמדיק מאור אטגדי מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. 5 פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש."

חובש הצלה יוסי טסלר סיפר: "הגעתי לזירה קשה מאוד בה מצאתי מספר גברים בשנות ה30 לחייהם מחוסרי הכרה עם חבלות קשות בגופם לאחר אירוע אלימות. יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים וחבישות, והם פונו במצב אנוש להמשך טיפול בחדרי הטראומה בבתי החולים האיטלקי והאנגלי בעיר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני זמן קצר, נקבע מותם של החמישה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בסריקות לאיתור החשודים בירי.

אנשי הזיהוי הפלילי חוקרים את הנסיבות. הרקע לאירוע פלילי.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי בדרכו לזירת הרצח בכפר יפיע. בדרכו לזירה קיבל המפכ״ל סקירה על האירוע ביפיע ממפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה. כמו כן, גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדרכו למקום.

המפכ״ל בדרכו לזירה ביפיע. צילום ; משטרת ישראל
המפכ״ל בדרכו לזירה ביפיע. צילום ; משטרת ישראל

מעמותת יוזמות אברהם נמסר כי מספר הערבים שקיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה עלה ל-97. מדובר בעלייה חדה באירועי האלימות במגזר הערבי, לצורך השוואה בתקופה המקבילה אשתקד היו 35 קורבנות.

"אנחנו מזועזעים מהטבח של חמישה אנשים לאור יום ומאחלים החלמה שלמה ומהירה לפעוטה שנפצעה היום מירי. אנחנו קוראים לראש הממשלה – אין זמן! כנס את ועדת השרים לדיון חירום כבר היום, ותתחילו לעבוד. כל יום שבן גביר הוא השר לביטחון לאומי, הוא יום שבו מעגל הדמים מתרחב.", אמרו בעמותת יוזמות אברהם.

השר לשעבר, ח״כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), התייחס לאירוע הטבח ביפיע ואמר: "ממשלת ישראל באיבוד שליטה מוחלט! ‏אירוע פשיעה חוצה גבולות, ירי מאסיבי באור יום, חמישה נרצחים ואיבוד שליטה טוטאלי של ביטחון הפנים תחת ממשלת נתניהו-בן גביר. ‏ביבי נתת את המפתחות לשר הכושל בהיסטוריה, לאיש שרקד על זירות, שהבטיח לתושבי ישראל היהודים והערבים ביטחון, ופשוט הפקיר את דמם."

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "טבח אכזרי לאור יום, איבוד שליטה מוחלט. אדוני ראש הממשלה תפסיק לדבר, תפסיק להקים עוד ועוד ועדות ותתחיל לעבוד."

מארגון זכויות אדם בצלמו נמסר: "כל מי שמסרב להכניס את השב"כ לזירה מראה שחיי ערבים הפקר בעיניו. הדרך היחידה לעצור את מעגל הדמים הנורא זה הכנסת השב"כ לזירה , מעצרים מינהליים, חילוט כספים, הקמת תחנות משטרה בכל ישוב ערבי בהליך הפקעה ללא צורך באישור רשות מקומית וכן עצירת כל ראשי משפחות הפשע. כל דבר אחר משמעותו אחת המשך שפיכות דמים של חיי אדם."

לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות אמרה בתגובה לטבח ביפיע כי "המדינה איבדה שליטה והיא מפירה את אחד מאבני היסוד של כל מדינה באשר היא: הזכות לבטחון אישי".

צינמן הוסיפה כי "על המדינה להתעשת ולנקוט לאלתר בשורה של צעדים למיגור האלימות בישראל, שיצאה מכלל שליטה, ולגנוז את התוכנית להצפת השוק בעוד עשרות אלפי כלי נשק תוך מתן הקלות משמעותיות לכל מי שיחפוץ בהתחמשות".

ראש הממשלה נתניהו אמר בתגובה לרצח: "אני מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע של השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו."

ראש הממשלה הוסיף: "קיימתי שורה של ישיבות כבר השבוע בנושא הזה עם גורמי הביטחון, המשפט והמשטרה, ואני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה".

על פי הדיווחים ברשתות החברתיות הנרצחים הם: נעים מרגייה, אבו נעים מרגייה, איליה מרגייה, לואי אבו ראגב ואבראהים שחאדה.

האירוע הזה מצטרף לאירוע אלימות נוסף שאירע בכפר כנא. שם נורתה פעוטה בת 3 וגבר כבן 30 שנפצעו באורח קשה. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים. המשטרה פתחה בחקירה.

Back to top button