מבזקיםפוליטי / מדיני

חבר הכנסת הגיע בגופו לחסום ציר בשומרון

חבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית הגיע הערב (חמישי) יחד עם בנימין הורגן למחסום הסמוך לישוב חרמש ומנע מעבר רכבים פלסטיניים. המחסום נמצא כמאה מטר מהמקום שבו נרצח מאיר תמרי לפני כשבוע.

בנימין הורגן שיכל את אשתו אסתר בפיגוע רצחני בצפון השומרון לפני כשנתיים והנו גם קרוב משפחה של מאיר תמרי, אשר היה נשוי לבת של אשתו השניה.

חסימת המחסום על ידי השניים באה כתגובה לפתיחה מחדש של המחסום שנסגר לאחר הפיגוע על ידי צה"ל ובהמשך לדברי שר הביטחון יואב גלט אתמול במליאת הכנסת, שם במענה לשאילתא של חבר הכנסת סוכות השיב גלנט שצה"ל מתעדף את פעולות הביטחון ואין אפשרות לאייש את המחסומים ולנקוט בפעולות נוספות מכיוון שיש צורך לפנות מאחזים לא חוקיים של יהודים ערב-ערב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוכות מסר: "אחרי שהשר גלנט ביקש סיוע בכח האדם נרתמנו ובאנו לסייע באיוש המחסום. לא יעלה על הדעת להעדיף פינוי של מאחז כזה או אחר במקום להציל את החיים של תושבי השומרון. חייבים לטפל בבעיה כאן מהשורש ולטפל בקיני הטרור שצמחו כאן במהלך השנים ללא הפרעה מבצע רחב בצפון השומרון הוא פיקוח נפש".

בנימין הורגן מסר: "אנחנו דורשים מבצע נרחב בצפון השומרון כדי לטפל לעומק במחבלים כאן. לא נקבל עוד פצועים ונרצחים ונבליג. הפיגועים וחוסר הבטחון בצירי השומרון מפרים באופן עמוק את שגרת החיים של התושבים היהודים. אין שום הצדקה שמדינת ישראל תדאג לשמירה על שיגרת החיים של האוכלוסיה הפלסטינית".

מיכאל חדד, יו"ר הפורום לביטחון צפון השומרון, מסר: "אנחנו הפורום לבטחון צפון השומרון יודעים שבסוך המחויבות והאחריות למשפחות שלנו זה אנחנו התושבים של צפון השומרון. אנחנו לא נפסיק, לא משנה איזה פעולות ואיזה לחץ צריך שנפעיל כדי שיהיה פה ביטחון ויהודים יוכלו להסתובב פה חופשי וחס ושלום לא יהיה שום פיגוע נוסף".

ח"כ צבי סוכות - סגירת מחסום בשומרון
צילום: דוברות ח"כ צבי סוכות
צילום: דוברות ח"כ צבי סוכות

 

Back to top button