מבזקיםצרכנות

לקראת השרב: קבלו חמישה טיפים מנצחים לשמירה על המזגן

הימים הקרובים צפויים להיות שרביים במיוחד, וכך גם השימוש שלנו במזגנים גובר. לא רבים יודעים כיצד ניתן לחסוך בחשמל, ועד כמה חשוב להפעיל את המזגן בצורה הנכונה ביותר.

נתי מקתם, מנהל תחום ההנדסה באלקטרה מיזוג אוויר, מסר חמישה טיפים לתפעול המזגן לקראת השרב הכבד שמגיע אלינו:

1. העברת המזגן למצב קירור: ראשית, נעביר למצב קירור על ידי לחיצה על כפתור Mode עד שנראה סימן של פתית שלג בתצוגה. נכוון לטמפרטורה של 24/25 מעלות צלזיוס ומהירות מאוורר נמוכה. זו גם הטמפרטורה החסכונית ביותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. כיוון התריסים: יש לכוון את תריס יציאת האוויר של המזגן 45 מעלות כלפי מעלה, מאחר ושם מתרכז האוויר החם, לסירקולציה של אוויר ומיזוג יעיל יותר של החדר. כיוון התריסים בצורה שגויה, במידה וסוגרים ידנית את המניפה שבפתח אספקת המזגן באופן כמעט מוחלט, עלול לגרום לנזילות מים.

3. ניקוי הפילטרים: הפילטר מונע מהאבק להיכנס למזגן. יש לבצע ניקוי יסודי של פילטר המזגן לפחות אחת לחודש ובהפעלה הראשונה בתחילת כל עונה. פעולה זו משפרת באופן דרמטי את יעילות המיזוג, מונעת תקלות ומאריכה את חיי המזגן.

– במזגן עילי יש להרים את הפנל הקדמי, לשלוף בעדינות את הפילטרים, לשטוף אותם מאבק, להחזיר אותם למקומם לאחר שהתייבשו (ייבוש קל אפילו בשמש) ולסגור את המכסה. במזגן מיני מרכזי הפילטרים נמצאים על היחידה הפנימית. יש לפתוח את פתח השירות, לשלוף בעדינות את הפילטרים, לשטוף אותם במים זורמים ולייבש, ולהחזיר אותם למקומם. בשני המקרים, אם נורית החיווי לניקוי פילטרים נדלקה, יש לאפס אותה לאחר ניקוי הפילטרים.

4. במידה ואתם מתכננים להחליף את המזגן: כיום, שוק המיזוג נמצא במהפכה, ועובר כולו למזגנים מסוג "Inverter". מזגנים אלו מתבססים על טכנולוגיה חדשנית, באמצעותה המזגן שקט יותר, מקרר מהר יותר ושומר על טמפרטורה נעימה בחלל החדר, ואף מביא לחיסכון של כ-50% בצריכת החשמל. מלבד זאת, מזגנים אלו ידידותיים לסביבה, בשל העובדה שצורכים פחות אנרגיה וכתוצאה מכך ישנה ירידה חדה באחוז גזי החממה הנפלטים לאוויר.

5. ביקורת טכנאי: מומלץ להזמין טכנאי מוסמך אחת ל-5 שנים לצורך בדיקת חיבורי החשמל של המזגן. עם הזמן, מוליכי החשמל המחוברים עם מהדקים למזגן עלולים להתרופף או להתייבש, דבר שעלול לגרום לזרם גבוה, שריפת מוליכים ואף לשריפת המזגן.

מזגן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button