מבזקיםספורט

סוף הדרך: ישראל הפסידה לאורוגוואי ולא תעלה לגמר המונדיאליטו

נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל שיחקה הערב (חמישי) מול נבחרת אורוגוואי בחצי גמר המונדיאליטו – גביע העולם בכדורגל עד גיל 20.

חרף מאמצי הנבחרת שהפתיעה את כולם, הקבוצה הפסידה לאורוגוואי הפייבוריטית 1:0 בחצי הגמר שנערך באיצטדיון דייגו ארמנדו מראדונה בארגנטינה וסיימה את דרכה.

הקבוצה נתנה קרב עיקש לאורוגוואיים לאורך המשחק, וסיימה את המחצית הראשונה ללא גולים. אולם בדקה 61' החלוץ האורוגוואי אנדרסון דוארטה ניצל ריבאונד והבקיע לשער הישראלי. הנבחרת הישראלית לא הצליחה לדידה להשוות לאורוגוואי בשארית הזמן ולא עלתה לגמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולם, לישראל עדיין יש צ'אנס בקרב על המקום השלישי שייערך מול נבחרת איטליה או דרום קוריאה – המפסידה בחצי הגמר השני שייערך הלילה.

נבחרת ישראל הצעירה - כדורגל
צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, בירך את הנבחרת חרף ההפסד: "דווקא הלילה כולנו בכדורגל הישראלי גאים, באופיר חיים, בצוות ובעיקר בשחקנים. עשיתם דרך ארוכה מאז הקיץ הקודם ועד היום. הפתעתם את אירופה, הדהמתם את העולם, ואנחנו בטוחים שתמשיכו את הדרך גם בכדורגל הישראלי בעונת המשחקים הקרובה. בשבילנו אתם אלופי העולם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר לנבחרת: "תודה! ריגשתם מדינה שלמה! שחקני הנבחרת המדהימה שכל כולה ישראל היפה – אתם משקפים את הישראליות הווינרית, המוכשרת, המגוונת והמלוכדת. לימדתם אותנו שיעור בכוח רצון, נחישות, אומץ והכי חשוב – בהגשמת חלומות. הרחבתם לנו את הלב. אנחנו גאים בכם!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אופיר חיים מאמן נבחרת ישראל הצעירה ואמר לו: "קודם כל, מברוק ענק. אתם הבאתם כבוד למדינת ישראל. ואתם, כל אחד מכם, צריך להתברך בזה. ואני רוצה לברך אתכם, וגם לחזק אתכם לקראת המשחק הנוסף. שלא תטעו לרגע, עשיתם כאן דבר שפשוט לא נעשה בכדורגל הישראלי. כל הכבוד לכם!".

מאמן הנבחרת השיב לראש הממשלה: "תודה רבה, כבוד ראש הממשלה. רצינו עוד צעד אחד, אבל אנחנו באמת גאים ושמחים".

"אתם צריכים להיות גאים מאוד, ואני רוצה שתעביר את הברכה שלי לכל אחד מהשחקנים. כולם. בלי יוצא מן הכלל", אמר נתניהו.

– המאמן הודה לראש הממשלה שהזמין אותו יחד עם חברי הנבחרת למשרדו. "אני אשמח לראותכם בארץ. תבואו כולכם למשרד ראש הממשלה".


יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, מסר: "חלום הגמר לא הפך למציאות, אבל כולנו מלאי תקווה, גאווה ואופטימיות להמשך. תחילה המאבק על מקומות 3-4 ולאחר מכן עם הנבחרת הצעירה ביורו והבוגרת במוקדמות יורו 2024. חבורת הקסם שלנו, נבחרת הנוער המופלאה, העניקה למדינה שלמה רגעים של אושר עם כדורגל אמיץ, נחוש ומלא השראה. הצוות המקצועי, השחקנים, כל חברי המשלחת מרכיבים יחד נבחרת שכתבה פרק מרשים מאין כמותו בהיסטוריית הכדורגל של מדינת ישראל ואין לי ספק כי לכולם תהיה תרומה משמעותית בכתיבת הפרקים הבאים. אני יודע כי גם במשחק האחרון ביום ראשון יעלו השחקנים כדי לתת את כל מה שיש להם לפני שיעשו את הדרך חזרה לבית חם שמחכה לחבק אותם ולהודות להם".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "אכזבה מגיעה רק אחרי שנולדת ציפייה וניצתת תקווה. גאה בכם, אך המשימה עדיין לא תמה. אל אל ישראל!".

השר לשעבר ח״כ גדעון סער אמר: "הנבחרת הצעירה לא העפילה לגמר המונדיאליטו, אבל הביאה למדינה הרבה כבוד וגם תקווה לעתיד אחר לכדורגל בישראל. מצדיע לחבורה הצעירה והמוכשרת של אופיר חיים על מסע מוצלח ומעורר השראה!".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לנבחרת ישראל על טורניר אדיר. הוכחתם שאין דבר העומד בפני הרצון והבאתם גאווה גדולה למדינה לאורך כל הדרך".

כדורגל
אילוסטרציה. Image by jcomp on Freepik

Back to top button