חדשות חוץמבזקיםמצרים

קשה לצפייה | כריש נמר טרף צעיר בן 23 בים האדום במזרח מצרים

כריש נמר תקף אתמול (חמישי) גבר רוסי בן 23 בים האדום בעיר הורגהאדה שבמזרח מצרים וטרף אותו לעיני המוני הרוחצים ששהו בחוף, ביניהם גם אביו של הבחור וחברתו.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה הרגע המחריד שבו הכריש טורף את הצעיר מול אותם הרוחצים שצפו מבועתים במתרחש אל מול עיניהם וזועקים לעזרה. אחת הנשים שתיעדו את שאירע נשמעת אומרת "אוי אלוהים שלי…" וחזרה על כך מספר פעמים בזמן שהצעיר נאבק בכריש. "הוא אוכל את השרידים שלו עכשיו", אמר אחד אחר שתיעד אף הוא את האירוע.

הצעיר נאבק בכריש בתוך המים

המשרד לאיכות הסביבה במצרים דיווח בעמוד הפייסבוק שלו כי "כריש נמר טרף את האיש סמוך למלון Elysees Dream Beach באתר הנופש הפופולרי המצרי הורגהאדה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקונסול הכללי של רוסיה בהורגהאדה, ויקטור וורופייב אמר לסוכנות הידיעות המקומית TASS שהקורבן הוא רוסי בן 23 שחי במצרים מספר חודשים. מאוחר יותר התברר ששמו ולדימיר פופוב.

הצעיר שנטרף על ידי הכריש, ולדימיר פופוב

על פי הדיווחים גם חברתו של פופוב נקלעה לסיטואציה אך הספיקה להימלט מהמים ללא פגע.

עוברי אורח סיפרו כי ניסו לעזור לפופוב אך ללא הועיל.

"זה קרה תוך שנייה, כוחות ההצלה הגיבו מהר מאוד. משום מה הרגשתי מיד שזה כריש. מיד קפצתי והתחלתי לצעוק: 'כרישים, כרישים! תציל את עצמך!' אבל אף אחד לא התייחס", סיפרה עדת ראייה לאירוע לתחנת הטלוויזיה הרוסית REN-TV.

"זה דבר נורא, השרידים של הבחור הזה נמצאים שם. אני רועדת. זה קרה ממש מול העיניים שלי, הכריש אכל את הבחור הזה. אני חושבת שאני צריכה להירגע ולשתות משהו. אני מרגישה ממש רע", אמרה אחת הנשים לערוץ הטלגרם באזה.

הרשויות במדינה טענו כי הכריש נתפס לאחר המעשה והועבר לבדיקה. "אנחנו נבדוק את כל האפשרויות על מנת לקבוע את הגורמים האפשריים להתקפה", ציינו. הפעילות במי הים האדום באזור הופסקה עד ליום ראשון.

התקפות כרישים נדירות באזורי החוף של הים האדום, אם כי היו שתי תקיפות בהפרש של ימים ספורים בשנה שעברה, באותו אזור בעיר הורגהאדה שגרמו למותם של תיירת אוסטרית בת 68 ותיירת מרומניה בשנות ה-40 לחייה.

כרישי נמר (Galeocerdo cuvier) הם זן של כריש רקוויאם המצוי במים טרופיים וסובטרופיים ברחבי העולם. הם נקראים על שם הפסים והכתמים הכהים על עורם, הדומים לתבנית של נמר. כרישי הנמר ידועים בגודלם הגדול, בלסתותיהם החזקות ובתיאבון הגדול שלהם. הם טורפי על ויאכלו כמעט כל מה שהם יכולים לתפוס, כולל דגים, צבי ים, דולפינים ואפילו כרישים אחרים. כרישי הנמר נחשבים למין מאוים בשל דיג יתר ואובדן בתי גידול.

הסרטונים הופצו ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button