מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "למי אתם הייתם משלמים? סיפור קצר שחשוב לי לשתף איתכם"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שיתף היום (שישי) סיפור על מפגש שלו עם משפחה מטייבה, שנפלה גם היא קורבן לאלימות המשתוללת בחברה הערבית.

הוא כתב בפייסבוק: "למי אתם הייתם משלמים? סיפור קצר שחשוב לי לשתף איתכם: לפני כמה שבועות הגעתי לטייבה לנחם את משפחתה של בראאה מסארווה שנרצחה יחד עם שני ילדיה הקטנים. אירוע קשה שמהדהד בי עד היום. בסיום ניחום האבלים, ביקש אחד מהנוכחים לשאול אותי שאלה ישירה – 'תגיד גנץ, אם יש לי עסק, ואני בקושי סוגר את החודש – למי עדיף לי לשלם? מס למדינה שאמורה לשמור עליי, והיא לא עושה את זה, או מס לארגוני הפשיעה שלא יפגעו בי ובמשפחתי? ממי אני צריך לפחד יותר – ממי שישרוף לי את העסק או חלילה יפגע בי, או מהמדינה שאולי תתפוס אותי ותקנוס אותי?'"

הוא המשיך: "קרוב למאה נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה. אירוע רודף אירוע, ואין סוף לצער ולתחושת חוסר הביטחון. נתניהו אמר השבוע שהוא 'נחוש' להכניס את השב"כ לפעולה. מי שנחוש – לא היה מזניח את הדרום והצפון ומאפשר לארגוני פשע לצמוח במשך כל כך הרבה שנים שהוא בשלטון. הוא היה עושה את מה שאנחנו עשינו בממשלת השינוי. מי שנחוש לפתור את הבעיה – לא מאפשר לאדם קיצוני וחסר ניסיון בעולם המבצעי והניהולי, להיות מופקד על המשטרה ועל אחת הסוגיות המורכבות ביותר בחברה הישראלית. הוא בוודאי לא היה ממנה לתפקיד הזה גזען שהציבור שהכי צריך את עזרתו, סולד ממנו וחסר כל אמון בו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ הוסיף: "מי שחושב שבעיית המשילות והפשיעה בחברה הערבית היא בעיה רק של אזרחי ישראל הערבים – טועה. לכו לנגב, תשאלו את החקלאים בגליל ובבקעה. מי שחושב שפרוטקשן משלמים רק בנצרת ולא בצפת – טועה. אנחנו באתגר לאומי שמקיף את כל אזרחי ישראל. אחרי עוד שבוע מדמם, הגיע הזמן לקבל החלטות, לפטר את בן גביר, ולמצוא אדם ראוי שיכול לנהל את האירוע. צריך להקים קבינט שיעסוק רק בנושא הפשיעה והאלימות כפי שהצענו בתוכנית של המחנה הממלכתי שמוביל ח"כ גדי איזנקוט. ועד שזה יקרה, נישאר בלי תשובות – בדיוק כפי שאני נשארתי מול אותו הבחור בטייבה. שתהיה שבת שקטה לכולם, ומי ייתן ולא נדע אירועים קשים כמו שראינו אתמול".

בני גנץ (ללא קרדיט)
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ

Back to top button