מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "זו הסיבה מדוע אין שלום עם הפלסטינים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת סקיי ניוז הבריטית ונשאל על הבנייה בשטחי יהודה ושומרון.

המראיין: "הנתונים מראים שיותר מ-7,000 יחידות דיור קודמו בממשלתך ביו"ש מתחילת השנה. מה שזכה לביקורת נרחבת בינלאומית, ציבורית וגם בשיחות אישיות איתך. הם נוגדים את החוק הבינלאומי. אמרת בראיונות בעבר שראיתי שהפלסטינים הם המכשול לשלום. כפי שאמר השבוע מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ההתנחלויות הם המכשול הפיזי לשלום."

נתניהו: "אני חושב שזה לא נכון, וזה לא חדש שאני לא מסכים עם זה. אני גם לא מסכים שזה מנוגד לחוק הבינלאומי, כי מעולם לא הייתה החלטה בינלאומית שאומרת שיהודים לא יכולים לחיות ביהודה. זאת המולדת שלנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המראיין: "אבל על פי סעיף 49 של אמנת ז'נבה כוח כובש לא יכול לבנות על האדמה הזו."

נתניהו: "לא, אינו יכול להעביר אנשים."

המראיין: "ולבנות על האדמה".

נתניהו: "העברת אנשים. בנייה על האדמה – אם זה שטח במחלוקת, כמו כאן אתה קורא לשטח "כבוש", אנחנו קוראים לזה שנוי במחלוקת. זה חלק ממולדת אבותינו כלומר, היינו קשורים לאדמה הזו רק 3000 שנה. דוד המלך הקים את בירתנו, כאן בירושלים רק לפני 3000 שנה. אנחנו לא הבלגים בקונגו או ההולנדים באינדונזיה, למען השם. זו ארץ ישראל. זאת המדינה שלנו. אז אני לגמרי לא מסכים עם זה. אבל אני חושב שדבר אחד נכון. הפלסטינים כאן ואנחנו לא הולכים לדחוף אותם החוצה. אנחנו כאן והם לא הולכים לדחוף אותנו החוצה. אבל זו לא הסיבה שממשלות ישראל לדורותיהן לא הצליחו לעשות שלום. אחרי הכל, הן היו כאן. לא בנו, הייתה הקפאה. ארבעה או חמישה ראשי ממשלה שדעותיהם היו שמאלה מהליכוד לפני ואחרי לא יכלו לעשות שלום עם הפלסטינים. למה? כי הפלסטינים, לצערי מובלים על ידי הנהגה שלא רוצה שלום עם ישראל. הם רצו שלום בלי ישראל. הם לא רוצים להישאר ליד ישראל. הם רוצים להישאר במקום ישראל. וזו הסיבה האמיתית לסירוב הפלסטיני העיקש להכיר במדינה יהודית בכל גבול כולל בגבולות 1967."

המראיין: "מחלקת המדינה של ארצות הברית בשבוע שעבר תיארה את בניית הישיבה בחומש שבגדה המערבית כ 'הפרה של התחייבות ישראלית לממשל ביידן'."

נתניהו: "זה לא מפר שום התחייבות. זה לא נכון. מותר לי לחלוק עליהם, אבל הדבר החשוב הוא, מה שאתה אומר הוא שאם יהודי קונה קרקע פרטית ורוצה לגור באזורים שליד הפלסטינים, זו פעולה פלילית. אנחנו צריכים לטהר את האזור. עלינו לטהר את האיזור מיהודים. אם הייתי אומר לך שיהודים לא יכולים לקנות אדמה בשום מקום בעולם, בלונדון או בפריז וכן הלאה, היית מתקומם. אבל הרעיון כאן הוא שאדמות פרטיות באזורים שנויים במחלוקת שעדיין לא נקבע מה עתידם הפוליטי, היהודים לא צריכים לגור שם כי זה פוגע בשלום. למה? מדוע חיים בתוך ישראל מיליון ערבים, מיליון ערבים אזרחי ישראל? ואנחנו לא אומרים שזה לא אפשרי. להיפך, אני חושב שיש להם זכות לגור בכל מקום. צריכות להיות להם את כל הזכויות האזרחיות, שוויון זכויות, אבל הרעיון שיהודים יחיו לצד פלסטינים, זה המכשול לשלום? אני חושב שהתפיסה הזו היא הסכנה לשלום. נצטרך לגור אחד ליד השני. נצטרך למצוא את ההסדר הפוליטי כיצד לעשות זאת. אבל הרעיון שנוכחות יהודים במולדת אבותיהם, שהייתה מולדתנו ב-3000 השנים האחרונות, היהודים לא יוכלו לגורה בה. שהאדמה תהיה "נקייה מיהודים" – אני חושב שזה המכשול לשלום."

"המראיין ניסה להטיל ספק בזכותינו ההיסטורית להתיישב באדמות אבותינו ביהודה ושומרון. הנה מה שהשבתי לו" צירף נתניהו את הקטע מתוך הראיון וכתב בעמוד הפייסבוק שלו. צפו!

צפו בראיון המלא ברשת סקיי ניוז (באנגלית)

Back to top button