סרטונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשותו, בלשכת רה"מ בירושלים.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה:
"אנחנו מקיימים היום את הישיבה הראשונה של ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה, והישיבה הראשונה קודם כל תוקדש להצגת הבעיה.

המחירים בישראל גבוהים באופן משמעותי ממוצרים דומים או ממוצרים זהים לעומת רוב המדינות המפותחות. אין שום הצדקה אובייקטיבית לפערים הללו. יש כאן שכבות גיאולוגיות של מונופולים גלויים ונסתרים וכל מיני חסמים לתחרות. בנוסף, אני מתרשם שלאחרונה היבואנים, היצרנים והמפיצים פשוט איבדו את הבלמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנחנו נאספנו כאן, ונאסף כאן מעת לעת, כי אנחנו הולכים לבחון את זה ואנחנו הולכים להיאבק בזה. זו לא גזרת גורל. ישראל לא צריכה להיות יקרה יותר מרוב המדינות המפותחות בעולם. יחד עם חבריי לממשלה, ועם הצוותים המקצועיים אנחנו נכנס למאבק נחוש ביוקר המחיה.

ביקשתי לקיים את הישיבה הבאה בעוד שבועיים, בישיבה הזו, אני אבקש מהדרגים המקצועיים להציג צעדים מעשיים למאבק. אנחנו ניוועד כל כמה שבועות באופן קבוע, עם תכנית עבודה. נעבור משרד – משרד, כדי להוריד את יוקר המחיה לכם, אזרחי ישראל".

וידאו: איתי בית-און, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

38 תגובות

  1. עכשיו נזכרת ראש הממשלה נתניהו. איפה היית 6 חודשים לא נגעת מכלום. חוץ מההפיכה המשטרתית..הכי מעצבן. שכול ישיבה בצריף. או בניין בהתנחלויות.
    בשומרון.
    . רואים את סמוטריץ רוקד הורה. הוא שכח שאין זמן לריקוד האזרחים קורסים… הריבית בשמים ….אי אפשר להתחיל את השבוע הראשון של חודש. לא לסיים את החודש.. אנשים ברמה בנונית ומעלה קורסים. לסופר הולכים ויוצאים עם עגלות כמעט ריקות.
    הולך להיות מיתון קשה.. סמוטריץ צריך להחזיר מפתחות לנתניהו ..נכשלת סמוטריץ

  2. אבל אם לא תיקרו את המחירים הקופה לא תצמח ואם הקופה לא תצמח לא תוכלו לעלות לעשירים ולמעמד הבינים את המשכורות ואם לא תעלו להם ולכם את המשכורות אתם תגוועו מרוב כסף עדיף ציבור עני וחלש רעב ללחם מאשר עשירים ומעמד בינים רעבים לכסף אז למה אתם מ….

  3. אתם טוענים שהחרדים גונבים את הקופה אבל הם רק מקבלים מיליארד אחד ולכם נותרים חמש מאות מיליארד אז מי גונב את כל הכסף איפה כל הכסף

  4. אולי תעשה משהו במקום לדבר תגיד לקוקה קולה ללכת הביתה תסכים לעוד יבואנים ולא לאיזה 14 איש שמייבאים את כל המוצרים בארץ ביבי אתה מזיין תמוח תוריד מס תביא יותר חברות תאפשר אתה מדבר בשביל שאזרחי ישראל לא יחפשו אותך אבל וואלה אתה לא עושה כלום הכסף רק יורד בערכו
    אתה הלכת להפגנות בעד רצח רבין וזה כבר אסור עכשיו אבל שתדע שחצי מהמדינה מתפלל שתחנק מגרין תפוח ותמות,והחצי השני כמו הראשון רק סובלים מהמחירים הם עושים את זה בשקט, כמה דירות נמכרו ואנשים עברו לדירות יותר קטנות כמה משפחות התפרקו בגלל הכלכלה כולל שליף שאלוהים יקלל אותך ואת שואבי הכסף האלה שאתה בחרת בתור חברי כנסת הרסת את המדינה ואתה מאשים עכשיו את המונופלים בשביל ללכת נגדם ביד קשה,מדבר כאלו אתה בטד טוק
    בושה על דורות דורותך
    המונופולים הגלויים תטפל בהם אתה מודע להם שנים אחורה פשוט שטקת ונתת להם לגזור על העם שלך קופון

    צעדים מעשיים הוא אומר לי, אני רוצה לראותך צעדים משמעותיים יראו רק במחירי המזון וכל השאר זה זיון שכל לצלם סירטונים כמו ילדת טיק טוק של הוועדות שלך שאתם מדברים בינכם לא עוזר,אתם לא תפגעו בחברים שלכםהטייקונים אתם השחיטות של השחיות ולא רק ששום דבר לא ישתנה יהיה רק יותר רע לכל אדם ואדם במדינה חוץ ממשפחתך משפחות הטייקונים היבואניים בילעדיים וחברי הכנסת

    שוב תתבייש ואני מתפלל שתקרא את זה ושתדע את האמת שאנחנו יודעים שאתה רק דיבורים וחוסר מעשים
    מדינה באבדון שטן בחליפה, תתאבד.

  5. כל שנה מקימים ועדה כזאת ושום דבר לא משתנה ולא אשתנה לעולם. המונופולים נמצאים פה עשרות שנים ויהיו פה עשרות שנים קדימה, כי הם פועלים בחסות של אותם פוליטיקאים ש"נאבקים" בהם. כולם יודעים את השמות של אותם מונופולים וכולם יודעים מה צריך לעשות – לא צריך שום ועדה נוספת, אבל לא עושים את מה שצריך. שואלים למה? כי זה רווחי! מאוד!

  6. למה תבנית ביצים של 30 ציריכה לעלות בדובאי 18.90 לעומת ישראל 37 שח פי 2 בישראל למה כל הבנקים ציריכים להרויח 22 מיליארד של על חשבון המינוסים והרביות שגובים מהציבור למה הבן שלי לא יכול לקנות דירה בישראל בגלל שהוא צריך להחזיר לבנקים אחוזי ריבית מאוד מאד גבוהים למה לא מרויחים מהבנק על פיקדנות שקליים כמו שהם לוקחים מהלווה שהם נותנים צריך להוריד את יוקר המיחיה 30 אחוז

  7. לכל המצקצקים שלום,אמרתם שהם לא עובדים? תפאדל! התקציב עבר,יש כלים בידיים,מתחילים לעבוד.
    64 מנדטים!

  8. קדימה ! אתם כלכלנים מספיק טובים כדי לעצור את הטירוף הזה. מחירים נורמליים וסבירים בישראל כבר היום !!!!!

  9. עליית מחירים משתוללת ברחבי העולם. בארה"ב עלה מדד המחירים לצרכן בלמעלה מ-6% בשנה האחרונה – אינפלציה שלא ראינו כמותה באמריקה מאז 1990. באירופה המצב דומה. האינפלציה בגרמניה עומדת כעת על 4.5% ובאנגליה על 5.1%. הבנק המרכזי באנגליה העלה בתגובה את שיעור הריבית, עלייה ראשונה מאז פרוץ הקורונה, ואילו הבנק המרכזי בארה"ב מנבא שבשנת 2022 נראה שלוש העלאות ריבית.

    הכלכלנים משתמשים בארגז הכלים המוכר להם, אך כרגיל מתעלמים מטיפול בשורש הבעיה. אם היינו מבינים את מבנה העולם שאנו קיימים בו, היינו מפסיקים את ההשקעה הקיצונית בצריכה חסרת תועלת. אני לא רואה בעיה שנייצר מחצית ממה שאנחנו מייצרים היום. לצערי, אנחנו מציפים את העולם בייצור חסר תועלת, וכתוצאה ממלאים את האוקיינוסים בפסולת עצומה, מזהמים את האוויר והמים ומרוקנים את שאר משאבי הטבע. אף אחד לא חושב מה יהיה בסוף. "נאכל ונשתה כי מחר נמות", כך אנחנו מתייחסים לכלכלה. אבל לשם מה אנחנו צריכים את כל הייצור העודף הזה?

    התשובה היא פשוטה: כל קנייה שלנו מוסיפה עוד אפסים לחשבון הבנק של היושבים בראש הפירמידה הכלכלית. כדי להרוויח יותר, קשרי ההון והשלטון מסדרים לנו את החיים, בונים בנו חיסרון לצרוך עוד ועוד מוצרים מיותרים, ומשכנעים אותנו לקנות עוד ועוד. הריצה המתמדת אחרי צריכה מוגברת רק תזמין עלינו גל של בעיות נוספות – תיבת פנדורה שתוציא מתוכה שרצים חברתיים, החל ממגפות ועד למלחמות, שלא נוכל לעמוד בפניהן.

    אנחנו מוכרחים להגיע לצריכה מאוזנת בהקדם האפשרי. לבלום את הייצור המוגבר ולייצר את הכמות ההכרחית שאנחנו באמת צריכים למחייה חיונית, במקום הייצור המוגבר של היום הנובע מתחרות מלאכותית.

    איך האנושות תבין ותגיע בהדרגה לצריכה מאוזנת? הכול תלוי בחינוך והסברה. יותר מריצה לקניות ב"בלאק פריידי", ב"יום הרווקים הסיני" ובעוד מגוון "חגים" שהמצאנו כדי לקנות עוד ועוד, צריך לתת לבני אדם להתעסק בתכנים מהותיים. להפסיק את טירוף הקניות בחגים המדומיינים.

    חינוך לצריכה נכונה הוא נקודת התחלה לפתרון. עלינו ללמוד להפחית מהצריכה הנוכחית שלנו לרמה נורמלית. לקנות מה שבאמת דרוש לנו, ולא מה שמשגעים אותנו כל חברות הפרסום לרכוש. להגיע לחיים מאוזנים, רק בזה אני רואה סיכוי להבריא את החברה והכלכלה בינתיים. בכל מקרה, מה שלא עושה השכל יעשה הזמן, והשחיקה הכלכלית-חברתית המתמשכת תאלץ אותנו לעשות חשבון עמוק ולצמצם את הצריכה, כי לא תהיה ברירה. כתוצאה מכך המפעלים וכל שאר גורמי הייצור שאינם הכרחיים יצטרכו לסגור את העסקים שלהם, העולם יצטרך להירגע. זה לא מיתון, אלא פשוט איזון למשק כולו.

    בסופו של דבר אנחנו צריכים להסתפק בכמות חיונית מבחינה חומרית, וללמוד למלא את הרצונות שלנו מבחינה רוחנית, על ידי עושר אנושי שנבנה בינינו, אושר שנמצא רק בקשרים טובים, באווירה חמה ויפה. בצורה כזו לא נרגיש שאנחנו מאבדים משהו מהחיים, אלא ההיפך, מחליפים את הדברים הגשמיים שאין בהם שום תועלת והשקענו עבורם את כל החיים, בהשקעה בחיבור, בהבנת מבנה העולם. החיבור הנכון בינינו יאפשר לנו להבין נכון יותר את הטבע, לפתח יחס נכון למציאות, בכך נפתור את בעיית האינפלציה ונתחיל לחיות טוב.

  10. נו באמת… זה ברור שיוקר המחיה שתמיד היה מאבק קשה וסיזיפי קפץ עכשיו בטירוף בגלל העאלק רפורמה וההתעקשות חסרת האחראיות שלא לגנוז אותה.
    כל איזכור קטן על המשך הרפורמה מוריד את השקל באחוזים שלמים (כבר 10 אחוז פיחות) מעלה את הריבית והאינפלציה ומיקר את סל המוצרים (כבר עלה ב 15 אחוז) והחזר המשכנתא.
    איך אפשר להאמין לנתניהו כשהוא מדבר על מאבק ביוקר המחיה כשהוא בעצמו גרם להתייקרות ופיחות מטבע ב 10-15 אחוז בשלושה חודשים בלבד עם הרפורמה.
    כל איזכור קטן מבריח את המשקיעים. אצלנו בעבודה אנחנו שותים קפה ומסתלבטים כל היום כבר חודשיים כי המטה המרכזי בארהב פשוט לא מעביר כסף לפרוייקטים.
    את הירידה מהכנסות המדינה כבר רואים וזה ילך ויגדל לינארית עד שיגיע ל 25% תוך כארבע שנים.
    למה? כי אם 50 אחוז מהכנסות המדינה מגיע מההייטק ופרוייקט שמפתחים היום נמכר ללקוחות בחו״ל תוך שנתיים עד ארבע אז זה הסדר גודל.
    מי שיפגע הכי הם אלה שכבר היום מתקשים לסגור את החודש והם יצטרפו לחברים בקו העוני ומתחתיו

  11. אולי כדי להגיד לביידן רפורמה תדחה ל xx זמן בתמורה ל 100% עזרה בתקיפה על איראן וחיזבלא ושיתוף פעולה של מתנגדי רפורמה ואם לא סומכים על זה שאמריקאים באמת יתקפו אז שיתנו לנו להשתמש במטוסים והתחמושת שלהם לאקסטרה כח
    ואז נגיד אם או כש ביידן יתחלף תחזור לדיון

  12. תזכור את שבטי צבי שהיה משיח שקר ועבד על כולם מש מראה שגם מיש נראה רב או צדיק גדול צריך מאוד להיזהר ולא להאמין להייפ

  13. נקודה של בחירה

    החומר היסודי שממנו אנחנו עשויים הוא רצון ליהנות, רצון לקבל הנאה ותענוג. גם הדומם, הצומח והחי בנויים מרצון להתקיים בטוב, ברמות ואיכויות שונות. יש בטבע מין מנוע פנימי שמפתח את הרצון ליהנות בכל שלב ושלב, וכתוצאה מכך אנחנו משתנים.

    היום הגענו למצב מיוחד מאוד. אנחנו מוצאים את עצמנו כמו ילדים קטנים שלא יודעים לאן ללכת. התחושה היא שאימא נעלמה, ואין לנו מושג מה לעשות. אנחנו נעמדים באמצע החדר, ובוכים. כל האנושות.

    האם נוכל למצוא כוח התפתחות בתוכנו? להבין, להרגיש, לגלות לאיזה כיוון אנחנו צריכים להתקדם?

    מצד אחד אנחנו רואים שהעולם שלנו נעשה מקושר יותר ויותר, התלות ההדדית מתגברת. מצד שני רואים שהאגו קופץ לשמיים, כל אחד רוצה רק לקבל ולקבל ללא גבול, לא רואה ממטר.

    כנראה שאת הפער הזה שהולך ומתרחב, בין טבע העולם המקושר לבין טבעו האגואיסטי של האדם, אנחנו צריכים לסגור בעצמנו. זה יעזור לנו לקלוט לאן אותו מנוע פנימי שבטבע מכוון אותנו. כלומר, מה צריכה להיות הצורה הבאה של הרצון ליהנות, ואיך לארגן בהתאם לה את מערכות היחסים בחברה.

    אם לא נפתח מודעות כזו, סביר להניח שיבואו מכות שונות שיבהירו שכולנו באותה סירה. מכות כלכליות, מלחמות, מהומות, מחלות, מכות אקולוגיות, ומי יודע עוד מה.

    חכם עיניו בראשו, ולכן כדאי להקדים תרופה. להשתדל ללמוד כבר מעכשיו את מגמת ההתפתחות הכוללת, ולהתאים את עצמנו אליה. כלומר, לפתח גישה אינטגרלית לעצמנו, לזולת, לסביבה, ראייה של כולנו כחלקים שונים באותו מנגנון שצריכים להתחבר זה לזה בהדדיות ובהשלמה.

    וכאן בדיוק יש לנו נקודה של בחירה: להמשיך להתנהל כמו עכשיו מבלי לשנות דבר, או להתחיל להתקדם יחד אל המחר.

    יחד היא מילת מפתח, כי מימוש הבחירה החופשית יתבטא בבניית סביבה חדשה. כלומר, חברה שיהיו בה ערכים חדשים, אינטגרליים, מותאמים להתפתחות הדרושה.

    אף אחד לבדו לא יכול לשנות את הרצון שמניע אותו. אבל אם ביחד נחליט שאנחנו חייבים להתעלות מהרצון ליהנות האגואיסטי, הצר, לרצון ליהנות אינטגרלי, מחובר, נוכל למצוא בעומק הטבע כוחות שיסייעו לנו לבנות חברה לגמרי חדשה. עם קשר טוב בין כולם לכולם, עם התחשבות והדדיות, עם חום ותמיכה.

  14. רהמ"ש, אתה יודע מה צריך לעשות, התחלתם ולא סיימתם, מדוע צריך וועדה חדשה,מה יש לבחון, ? לטפל ברגולציות , לטפל בביטול של הגברת מרשות החברות לפני כחודש, תתחילו לעבוד די למילים, תעצרו הריבית המשתוללת ומשפיעה על יוקר החיים והבנקים רק מרוויחים למשל,

  15. بسم الله الرحمن الرحيم
    انما هو دين واحد المنزل من عند الله سبحانه وتعالى دين واحد دين الاسلام فما انزل على نبي الله موسى ونبي الله عيسى ونبي الله إبراهيم فهذه شرائع وليست اديان نبي الله موسى دينه الاسلام وشريعته التوراة ونبي الله عيسى دينه الاسلام وشريعته الانجيل ونبي الله إبراهيم دينه الاسلام وشريعته الحنيفية ونبي الله محمد دينه الاسلام وشريعته الاسلام وهنا اتحد الدين مع الشريعةانما هو دين واحد المنزل من عند الله سبحانه وتعالى دين الاسلام

  16. بسم الله الرحمن الرحيم
    دين الاسلام خاتم الرسالات والنبي محمد صلى الله عليه وسلم خاتم الانبياء والمرسلين دين الاسلام دين الحق ودين الخير ودين الرحمة ودين اهل الجنة ولا يقبل الله سبحانه وتعالى دينا غير دين الاسلام

Back to top button