חדשות חוץמבזקים

דרמה בלב ים: לאחר כ-7 שעות הספינה שנחטפה נתפסה ע"י כוחות מיוחדים

כוחות מיוחדים איטלקיים השתלטו היום (שבת) על ספינת משא שהפליגה מטורקיה לצרפת לאחר שכ-15 אנשים חמושים בסכינים ניסו לחטוף את כלי השיט.

על פי החשד, מבקשי המקלט, 13 גברים ושתי נשים, בעיקר מסוריה, אפגניסטן ועיראק, התגנבו ללא זיהוי אל ספינת המטען ששמה Galatea Seaways, בתקווה להגיע לאירופה.

הספינה שתוכננה להעביר כלי רכב וכלי שייט כשעליה מתנוסס דגל טורקיה עם 22 אנשי צוות יצאה לדרך מטופצ'ולר (Topçular) בטורקיה ב-7 ביוני ועשתה את דרכה לעיר בט (Sète) שבדרום צרפת. כך מסר משרד ההגנה של איטליה לכלי התקשורת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיטלקית אנסה, לאחר שהחמושים התגנבו אל הספינה והתגלו על ידי אנשי הצוות הם ניסו לקחת את חלקם כבני ערובה ואיימו עליהם בסכינים.

קברניט הספינה הצליח לפנות לעזרה, ושלח בקשה דחופה לאנקרה, אשר דיווחה לאחר מכן על התקרית לרשויות האיטלקיות, כאשר הספינה ניווטה 90 מיילים מהחוף האיטלקי.

שר ההגנה של איטליה, גידו קרוסטו, אמר לכתבים, "מתנהל מבצע על כלי שיט שעליו שודדי ים… הם השתמשו במה שנראה כמו כלי נשק – פגיונות" כדי לאיים על הצוות. "גדוד סן מרקו (הכוחות המיוחדים האיטלקיים) היה צריך להתערב".

קרוסטו הוסיף כי "מה שידוע על החוטפים הוא שהם מהגרים בלתי חוקיים. נקווה שזה יסתיים כמה שיותר מהר בלי שיהיו לכך השלכות".

לאחר המבצע הצבאי שארך כמעט שבע שעות, הכוחות המיוחדים השיבו את השליטה על הספינה, ולפי הדיווחים עצרו את החוטפים לכאורה, שחלקם התבצרו בעומק הספינה.

שני מסוקים של חיל הים האיטלקי וכן סירות משמר החופים והמשטרה המקומית היו מעורבים במבצע, אמר גורם במשרד ההגנה האיטלקי שהוסיף כי "הספינה נתפסה מחדש וכל 22 אנשי הצוות של הספינה הטורקית בטוחים כעת".

Back to top button