חדשות הארץמבזקים

התהפכות סירה בכנרת: כל הנוסעים חולצו, בהם מספר פעוטות ואישה בהריון מתקדם

אחד עשר בני אדם נקלעו היום (שבת) למצוקה כאשר התהפכו עם סירתם בכנרת, ליד חוף סטאי.

צוות סירת מד"א יחד עם יחידת השיטור הימי וצוותי חילוץ של איגוד ערים כנרת, סרקו באזור ומשו מן המים את כלל נוסעי הסירה. לאחר מכן העניקו להם טיפול רפואי.

לאחר שמד"א דיווחו על הצלת שבעה מן הנוסעים, בהם שלושה ילדים, ארבעת הנעדרים האחרונים מהסירה שטבעה, אותרו במים על ידי מציל חוף דוגית, הועלו לסירת השיטור הימי ופונו לחוף. בין המחולצים פעוט בן שנתיים ואישה בהריון מתקדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשים ופרמדיקים של מד"א בדקו את כל אחד עשר נוסעי הסירה שחולצו. בהם: חמישה ילדים כבני שנתיים, 5 ו-9, בנוסף על שישה מבוגרים גברים ונשים בשנות ה-30 לחייהם. כולם סובלים מתשישות קלה והיפוטרמיה קלה. שלושה מתוכם – גבר אישה ותינוק כבן שנתיים – פונו להמשך בדיקות בבית החולים פדה פוריה בטבריה. כל השאר נבדקו על ידי צוותי מד"א במקום ולא מעוניינים להתפנות לבית חולים.

הפרמדיקים של מד"א, אלי בן סימון וקלוד עיסא, סיפרו: "סירת מד"א וסירת השיטור הגיעו אלינו אל חופי עין גב וסטאי עם האנשים שחולצו מהכינרת. כולם היו בהכרה מלאה, וסיפרו שהיו שלושה זוגות של חברים עם ילדיהם על הסירה והתהפכו, והוסיפו שלאחר ההתפכות היו במים במשך כארבע שעות, הם נעזרו בחגורות ההצלה וחלקם אחזו בסירה ההפוכה. הם סבלו מתשישות והיפוטרמיה קלה ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי להיפוטרמיה, שלושה מהם פנינו לבית החולים להמשך בדיקות וטיפול".

מציל - אופנוע ים - כנרת
צילום: איגוד ערים כנרת
מציל - כנרת - אופנוע ים
צילום: רואד ענתיר, איגוד ערים כינרת
חילוץ - כנרת - סירת הצלה מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
חילוץ - כנרת - סירת הצלה מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: רואד ענתיר, איגוד ערים כינרת

 

Back to top button