מבזקיםפוליטי / מדיני

"מי שחושב שכנופיות הפשע עוצרות בשטח השיפוט של היישובים הערבים – טועה"

יו״ר המחנה הממלכתי, ח״כ בני גנץ קיים היום (ראשון) ביקור בקלנסווה יחד עם ח״כ גדעון סער, ח״כ גדי איזנקוט וראש עיריית קלנסווה עבד אלבאסט סלמה. מדברי יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ בסיום הביקור: ״מי שחושב שכנופיות הפשע עוצרות בשטח השיפוט של היישובים הערבים – טועה. ראינו דוגמה כואבת סמוך לאופקים בסוף השבוע. תשאלו את החקלאים בצפון, תשאלו את ראשי הערים בדרום. זו מכת מדינה. כל המדינה."

עוד אמר: "נתניהו אמר שהוא "נחוש" להכניס את השב"כ. קרוב ל-15 שנה בשלטון, אפשר להגיד על נתניהו הכל – חוץ משהוא נחוש. יש לי חדשות בשבילו – השב"כ כבר מסייע למשטרת ישראל מזה תקופה ומעורב בחלק מהסוגיות כמו גניבות אמל"ח שגם זולגות לטרור. ובכל זאת – קודם כל תן את הכלים למשטרה. צריך להפעיל מעצרים מנהליים מול משפחות הפשע, בזהירות ובאחריות חוקתית. אל תחכו למשמר הלאומי – כבר עכשיו אפשר להפגין נוכחות בשטח על ידי פלוגות מג"ב במילואים שהקמנו. אני אומר לנתניהו, את האלימות אפשר יהיה לעצור רק כשתתייחס לחיזוק המשילות בטורעאן ברצינות כמו שאתה מתייחס לחיזוק המוכנות לטהראן. כשדין קלנסווה יהיה כדין ראש העין."

עוד הוסיף גנץ ואמר: "כמו שהקמנו את קבינט הקורונה שאפשר לנו לקבל החלטות ברמה הלאומית מול מגיפה – כך צריך להקים קבינט שיילחם במגיפת הפשיעה. כולם צריכים לשבת, כל שבוע סביב השולחן ולשלב בין כל הכוחות – בחקיקה, בשטח, בכלכלה ובחינוך. בישיבת הממשלה היום היה צריך להקים קבינט למלחמה בפשיעה ובאלימות, ולכנס אותו עוד היום. שר החינוך היה צריך להודיע על שבוע לימודים שיוקדש למאבק באלימות. שר הרווחה על חיזוק מחלקות הרווחה בעיריות שבהן יש אלימות. הגיע הזמן שכל הממשלה תיכנס לאירוע – ושאדם אחד יצא ממנו. המשרד לביטחון פנים צריך שר עם ניסיון במעשים ולא ביחסי ציבור. שר שיודע לעבוד ביחד המפכ"ל ומפקדי המשטרה, ולא לתדרך נגדם ולהדיח אותם בתקשורת. שר שיוכל לרכוש את אמון האוכלוסייה, ולתת לה תחושת ביטחון – ולא כזה שעושה לה דה לגיטימציה כבר עשורים. כל יום שהמפתחות לביטחון הפנים בידיים של בן גביר – הוא הפקרות לאומית של ראש הממשלה. אני קורא לנתניהו לפטר אותו עוד היום. הניסוי נכשל, והמחיר כבד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ גדעון סער אמר: "כשנרצח מישהו בחברה הערבית זה כואב גם לנו. הנושא החשוב ביותר שיש לטפל בו במדינת ישראל הוא המאבק בארגוני הפשיעה והחזרת הביטחון האישי ואנחנו קוראים להציב זאת בראש סדר העדיפויות הלאומי, אמרתי זאת גם כשר משפטים והובלתי שורת מהלכי חקיקה להתמודד עם הנושא. נעבוד קשה למען ימים טובים יותר והחזרת הביטחון לכל תושבי ישראל."

ח״כ גדי איזנקוט: "האחריות היא גם על השר הממונה ובעיקר על ראש הממשלה הממנה. אחרת קשה להסביר את הקריסה המהירה והעלייה של 300 אחוז בהיקף רציחות, יחד עם ההבנה שיש פה משהו עמוק יותר. אין קיצורי דרך, יש עבודה קשה ומשולבת שיביאו לכל רחבי מדינת ישראל ביטחון לו זכאי כל אזרח המדינה".

ראש עריית קלנסווה, עבד אלבאסט סלמה: "איבדנו תקווה, יש לנו חלק אבל החלק הזה הופקר כל כך הרבה שנים והממשלה החדשה מציבה לנו שר ביטחון פנים שאין לו ניסיון בכלום, דווקא בעת כזו שבה הניסיון דרוש. אני מודה לחברים מהמחנה הממלכתי על האכפתיות שלהם והסולידריות, תודה לכם שבאתם לכאן, אבל אני מקווה שיהיה לכך המשך, שיהיו גם פעולות ופתרונות בשטח אחרי שתלכו מכאן. תקוות התושבים של קלנסווה והחברה הערבית כולה תלויה בכם, בהנהגה של המדינה הזאת".

גדי איזנקוט - גדעון סער - בני גנץ - ישראל כץ
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button