מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד לעבירות מרמה והונאה בשווי של כמאה מיליון ש"ח: מספר עורכי דין נעצרו

חוקרי יאל"כ בלהב 433 ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה בשיתוף עם רשות המיסים, ממנה עלה חשד לביצוע עבירות הונאה, מרמה, עבירות מיסוי והלבנת הון של עורכי דין.

מהחקירה עולה כי החשודים לא עסקו במתן שירותים משפטיים בלבד אלא סיפקו שירותי הלבנת הון של קהל לקוחותיהם, כספים אשר לא דווחו לרשויות המס ומשכך גם לא שולם עבורם מס ומקור הכספים אינו ידוע.

עוד התברר מהחקירה כי החשודים פעלו במספר שיטות לביצוע העבירות המיוחסות להם כגון נאמנויות, חברות זרות, מטבעות וירטואליים, עסקאות פיקטיביות ועוד על מנת להלבין את כספי לקוחותיהם ותוך הסתרת זהות הנהנים בכספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החקירה בשיתוף רשות המיסים ובסיוע גופי אכיפה אזרחיים ובהם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ומלווה על ידי פרקליטות ת"א מיסוי וכלכלה. מהחקירה בשלב זה עולה חשד להיקף עבירות בשווי מוערך של כ-100 מיליון ש"ח.

הבוקר (ראשון) כאמור החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של עורכי הדין וכן של חשודים נוספים, אשר שימשו בתפקידים שונים ובהם סייענים, בלדרי כספי המזומנים, אנשי עסקים המתווכים בעסקאות, רואי חשבון ועורכי דין.

במהלך הבוקר נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים ונתפס רכוש הכולל בין היתר מסמכים, מחשבים ונדל"ן. חוקרי היחידה יבקשו לחלט את הרכוש שנתפס במסגרת ההליך הפלילי נגד החשודים. בשעה זו החשודים מובאים לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

משפט - שופט - עורך דין
אילוסטרציה. צילום: FREEPIK

Back to top button