מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: פלסטיני מחברון התחזה לישראלי והצטייד בנשק – כדי לעבוד באבטחה

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד מחמוד אלרגעי (35) תושב חברון, לאחר שנכנס ללא אישור לשטח מדינת ישראל, התחזה לאזרח ישראלי והצטייד במרמה בנשק, לשם עבודה כמאבטח במתחם קניות בעיר חולון.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין אריאל גטניו עולה כי אלרגעי הינו תושב חברון ואינו מורשה כניסה לשטחי מדינת ישראל. במהלך חודש אפריל 2023 יצר קשר עם אדם אחר, שלח לו את תמונתו עבור הכנת תעודת זהות מזויפת, ושילם לו סכום של 500 ₪. בהמשך לכך, סופקה לו תעודת זהות מזויפת הנושאת את תמונתו, לצד שמו ומספר הזהות של אזרח ישראלי נעדר עבר פלילי, תושב נצרת. בהיותו בשטחי ישראל התראיין אלרגעי לעבודה כמאבטח במתחם קניות בחולון, בחברת "א.ג. ייעוץ אבטחה ושירותים". במסגרת הליך הקבלה לחברה הציג אלרגעי למראיין את התעודה המזויפת וטען כי הוא נעדר עבר פלילי. אלרגעי נבדק על ידי רופא, גם בפניו הזדהה באמצעות התעודה המזויפת וכן עבר בהצלחה מבדקים פסיכולוגיים, מטווח ירי ביום וקורס בודק בטחוני, הכל כשהוא מזדהה בכזב עם התעודה המזויפת. בסוף קיבל במרמה מרשויות המדינה תעודת מאבטח, תעודת הסמכה לבודק בטחוני ורישיון לנשיאת נשק. סמוך לאחר מכן, אלרגעי קיבל מהחברה נשק מסוג יריחו ו-2 מחסניות כדורים, לשם תפקידו והחל לעבוד כמאבטח חמוש במתחם הקניות בחולון.

בבקשת המעצר ציינה עו"ד גטניו כי "מעשיו של המשיב מלמדים על תעוזה רבה ועל היעדר מורא מפני החוק – המשיב לא חדל ממעשיו לאורך כל הליך הקבלה הארוך, רימה את הרשויות כשהוא מציג מסמך מזויף ומזדהה כאדם אחר, ביודעו שעל פי נתוניו האישיים לא היה עומד בתנאים הנדרשים לנשיאת נשק כדין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לאלרגעי עבירות של שהייה בלתי חוקית, קבלת דבר במרמה, התחזות לאדם אחר, שימוש במסמך מזויף במטרה לקבל דבר ונשיאת נשק שלא כדין.

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button