צרכנות

בית המשפט מחק את התביעה הקבוצתית נגד אלעד הדר

קרדיט תמונה יח"צ

לא פעם בחיינו אנו שומעים על יתרונות כוחה של אחדות של קבוצה למול כוח של יחיד. בכל מסגרת אפשרית מעודדים קבוצת אנשים להתחבר אחד לשני כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. אך מה קורה שהמטרה היא להכפיש ולהתחמק מתשלום שמגיע על שירות שסופק כהלכה וכל הניסיון הוא לחמוק מתשלום?

המסך עלה ומאחורי הקלעים התגלה הכול

בסוף 2021 הוגשה נגד חברת הייעוץ העסקי "סקסס" ונגד מייסדה אלעד הדר , ככלי להפעלת לחץ, תביעה בסף חצי מיליון שקלים בטענות של שירות לקוי והאשמות שווא נוספות שנועדו להימנע מתשלום כספים שהגיעו לחברה.

מה שעמד לעיני השופט בתיק היתה השאלה הפשוטה – האם באמת הדר וחברת הייעוץ "סקסס" פעלו בצורה שגויה, הכיצד ייתכן שחלק מהתובעים נשארו במסלול הייעוץ שנה, וחלקם מעל שלוש כשהם מחדשים שירות שנה אחרי שנה, אם הם לא היו מרוצים?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נפסק כי אלעד הדר וסקסס יקבלו פיצוי סכום נכבד על תביעת השווא

גלגלי הצדק טוחנים לאט ולאחר קרוב ל-18 חודשים, כל ההאשמות נגד אלעד הדר נמחקו התובעים נגד אלעד הדר וחברת סקסס ישלמו סכום פיצוי נכבד הוצאות משפט, כבר בדיון הראשון רמז השופט שאולי כדאי להם למשוך את הבקשת תביעה אך כמובן ששופט לא יכול להביע דעה בהליך כל כך מקדמי אך הטענות היו כל כך מופרכות הרי דיי ברור שאם לקוח מרוצה ממשיך שנה אחרי שנה ועליו לשלם תגמול על צמיחה סביר להניח שהיה מרוצה ונראה ברור לכל אחד שמדובר בניסיון מופרך להראות חוסר שביעות רצון כדי לא לשלם, לא זאת ועוד ש 5 מתוך 11 התובעים היו כאלו שבין המשפט דן בתיק שלהם בתביעות שנגרמו מאחר ולא עמדו בהסכם שלהם והם הפסידו ושילמו ולכן מיד פסק השופט כבר בדיון הראשון מחיקה של 5 מתוך 11 כמעט מחצית מהתובעים ששילמו ממיטב כספם עבור ייצוג משפטי וציפו לעשות רווח קל מתביעה של חברה מצליחה גילו שהחוק מעל הכל ואצלו להימחק מהתיק כבר בדיון הראשון.

ההליך נמשך כמעט שנה שלמה מאותו דיון ראשוני ובדיון שהתקיים לאחרונה פסק השופט למחיקת התיק כולו ופסק הוצאות נכבדות לטובת הנתבעים אלעד הדר וחברת סקסס. חיים נחמן ביאליק אמר "ואם יש צדק – יופיע מיד" ~ אך בבתי המשפט מיד לפעמים לוקח 18 חודשים או יותר אך לפחות מערכת החוק לא מאכזבת ודואגת שהצדק יצא לאור. יש לציין לטובה גם את עו"ד חיים בנון ועו"ד פנינה פריצקי שעזרו להוציא את הצדק לאור.

Back to top button