מבזקיםפוליטי / מדיני

האם שגרירות ישראל בצרפת שיבשה במכוון את ביקור סמוטריץ'?

גורמים בשגרירות ישראל בצרפת פעלו לשיבוש הביקור של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפריז שבוע שעבר. כך דווח הערב (שני) בערוץ 12.

השגרירות פועלת ללא מחליף מאז שהשגרירה יעל גרמן התפטרה במחאה על מדיניות הממשלה וקידום הרפורמה המשפטית, כבר בסוף ינואר. על פי הדיווח, ממלא מקום השגרירה עודד עובדים להשמיע ביקורות נגד הרפורמה המשפטית ולחץ על בכירים בקהילה היהודית בצרפת שלא להגיע לפגישות עם סמוטריץ'.

במשרד החוץ אמרו שהטענות נגד עובדי השגרירות ייבדקו במלוא החומרה, אולם הוסיפו שהביקור היה בנושא ה-OECD, לכן האחריות על הביקור לא הייתה של השגרירות בצרפת אלא של שגריר מיוחד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם חשיפת המקרה, בקואליציה גינו בחריפות את התנהלות השגרירות ודרשו לחקור את המקרה. חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית כתב לשר החוץ אלי כהן: "התנהלות זו כמוה כהפרת אמונים בתפקיד ובמדינת ישראל, סותרת כל מחויבות הנדרשת על פי הקוד האתי לעובד מדינה ומהווה אירוע שערורייתי שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. […] משכך, אני פונה אליך בבקשה לבדוק את המקרה לפרטיו ולבחון בעקבותיו את המשך כהונת מ"מ שגריר ישראל בפריז ולהורות על השעייתו המיידית וכן נקיטת צעדים חמורים כנגד כל מי שימצאו מעורבים באירוע חריג זה".

חבר הכנסת שמחה רוטמן טען אף שיש לחקור את עובדי השגרירות בחשד לביצוע עבירת הפרת אמונים: "כידוע תפקידן של שגרירויות ישראל בעולם לפעול באופן מקצועי, ממלכתי וא-פוליטי. ההתנהלות העולה מהדיווח האמור חמורה מאין כמותה, וחותרת תחת עצם ההצדקה לפעילות השגרירות ושירות החוץ כולו. אין להסכים עם מצב חסר תקדים שבו עובדי השגרירות פועלים באופן פוליטי מובהק תוך פגיעה בממשלת ישראל ובמעמדה בצרפת ובעולם".

שר האוצר - ראשי הבנקים - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: דוברות משרד האוצר

Back to top button