מבזקיםצבא וביטחון

"המילה מילואימניק היא התמצית המעולה ביותר של החברה הישראלית"

21 יחידות קיבלו תעודות הצטיינות מנשיא המדינה יצחק הרצוג היום (שני) כאות הערכה על הצטיינותן בשגרה ובחירום. הטקס נערך בבית נשיא המדינה בירושלים.

לאחר בחינות מקיפות בכלל היחידות, סוכמו היחידות המצטיינות בוועדה שהתקיימה בראשות מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר יואב גלנט וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי ובהשתתפות מפקדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערך המילואים מהווה מרכיב משמעותי ביכולתו של צה"ל למלא את ייעודו ולהכריע את האויב במלחמה הבאה, אנשיו מהווים נכס משמעותי לצה"ל ולחברה הישראלית בפרט והינם חלק בלתי נפרד מעשיית הצבא.

מדברי הנשיא, מר יצחק הרצוג: "מיכל ואני מאד שמחים ומתרגשים לארח כאן את אחד האירועים הכי ישראליים שיש, אירוע שנותן לנו המון גאווה והמון תקווה, האירוע של המילואימניקים, אגב יש פה גם הרבה מילואימניקיות. קודם כל צריך להגיד את מה שאמור להיות מובן מאליו גם אם לצערנו זה לא תמיד כך – המילה מילואימניק היא התמצית המעולה ביותר של החברה הישראלית. השנה – במלאת 75 שנים לעצמאות ישראל, להקמת צבא ההגנה לישראל – אתם שבים ומזכירים לנו כי צה"ל, שנולד כצבאו של העם, הוא צבא שבא מן העם, מגן על העם, ובהקשר שלכם – המילואימניקים – גם חוזר אל העם, בכל פעם מחדש. החיבור הישראלי הייחודי – בין צבא לעם; חיבור שאתם הליבה שלו, הוא חיבור שמשקף את נשמת אפנו – את התלכיד הישראלי המגוון והמופלא".

נשיא המדינה יצחק הרצוג - טקס הענקת הצטיינות למערך המילואים
צילום: דובר צה"ל

מדברי שר הביטחון, מר יואב גלנט: "מי שמבקש למצוא את נקודת המפגש המדויקת שבין התופעה הכי ישראלית שיש לבין התופעה הכי ערכית שיש, הוא ימצא אותה ללא ספק, בשירות המילואים. כל מי שמכיר את צה"ל ואת אתגריו יודע כי אין תחליף לתרומה הייחודית, לניסיון הרב, לבגרות ולבשלות, שמביאים איתם אנשי המילואים. בכל מפגש עם אנשי המילואים בסיורים, בשטח, בחדרי התדריכים, בתרגילים ובפעילות המבצעית, כפי שקרה רבות רק בשבועות האחרונים, אני נתקל בפניה היפות של החברה, אלו שבוחרים לתת מעצמם יותר – למען החברה הישראלית".

הרמטכ"ל הרצי הלוי - טקס הענקת הצטיינות למערך המילואים
צילום: דובר צה"ל
שר הביטחון - יואב גלנט - טקס הענקת הצטיינות למערך המילואים
צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: "שירות המילואים הוא חלק בלתי נפרד מעוצמתו של צה"ל. התובנה הזו עוברת כחוט השני בין 75 השנים להקמתו של צה"ל ותמשיך להיות בסיס איתן גם בעתיד. השנה, נציין יובל שנים למלחמת יום הכיפורים. במלחמה ההיא הצטיינותם של יחידות המילואים בקרב הייתה למרכיב מרכזי במאמצי הבלימה ובהתקפת הנגד. היציאה מהבית אלי קרב אינה מובנת מאליה. אז כמו היום אנשי המילואים נדרשים בכל שנה לעזוב את שגרת חייהם, את עבודתם ואת משפחתם ולהתייצב. לא פשוט – אך הכרחי, אותה הקרבה היא זו אשר מבטיחה את קיומנו כאן. מדינת ישראל זקוקה לצה"ל חזק ומוכן לספק הגנה וביטחון. צה"ל צריך את יחידות המילואים שלו איכותיות ולפיכך לנו החובה לאמן, לצייד ולאפשר כשירות גבוהה. יש לנו אנשי מילואים מקצועיים ואיכותיים, הרואים באחריות הלאומית אחריות אישית ונכונים להתייצב תמיד לכל משימה".

מערך המילואים - צוות טנק
מערך המילואים. צילום: דובר צה"ל
מערך המילואים - חייל מילואים
מערך המילואים. צילום: דובר צה"ל
מערך המילואים - אלפיניסטים - חרמונאיים
מערך המילואים. צילום: דובר צה"ל
מערך המילואים - אלפיניסטים - חרמונאיים
מערך המילואים. צילום: דובר צה"ל
מערך המילואים - לוחמים ולוחמות
מערך המילואים. צילום: דובר צה"ל
מערך המילואים - לוחמים - חיילים
מערך המילואים. צילום: דובר צה"ל
מצטייני מערך המילואים - הרמטכ"ל הרצי הלוי
צילום: דובר צה"ל
מצטייני מערך המילואים - הרמטכ" הרצי הלוי - הנשיא יצחק הרצוג - שר הביטחון יואב גלנטל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button