בריאותמבזקים

אושר: רופאים יוכלו לספק מרשם לקנאביס במקרים מסוימים

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי) תקנות לפיהן חלק מהפונים לקבלת טיפול באמצעות קנאביס רפואי יוכלו לקבל מרשם מרופא, במקום להוציא בעצמם רישיון להחזקה ושימוש בקנאביס. עד היום, על מנת לצרוך קנאביס רפואי, על מטופל היה להוציא רישיון לכך באישור משרד הבריאות או רופאים מסוימים אשר הוכשרו לכך.

התקנות שאושרו היום בוועדה קובעות כי מעתה חלק מהפונים- אלה אשר סובלים מאפילפסיה, קרוהן, דמנציה, אוטיזם (ללא הגבלת גיל), מחלות אונקלוגיות, טרשת נפוצה, איידס וחולים סופניים אשר תוחלת חייהם אינה עולה על 6 חודשים- לא יזדקקו יותר להוצאת רישיון, אלא יוכלו לקבל מרשם על ידי רופאים מסוימים, אשר יעברו הכשרות בנושא (לא רופאי משפחה, רופאי ילדים או רופאים פנימאים). התקנות ייכנסו לתוקף 180 יום לאחר פרסומן.

יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו, אמר בדיון: "זהו רק שלב ראשון, יש התוויות רפואיות נוספות הדורשות התייחסות וטיפול. לנגד עינינו עומדת טובת המטופלים והרצון להקל על כאבם, להגדיל את היצע הרופאים והנגישות ולהוזיל מחירים. כל זאת תוך שימת לב לחשש מפני זליגות ושימוש לרעה בסם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

כיום יש 100 אלף מטופלים עם רישיונות לצריכת קנאביס רפואי, רובם סובלים ממחלות/ תופעות כאב ומפוסט טראומה. במהלך הדיונים על התקנות הביעו מטופלים תרעומת על כך שדווקא מחלות ותופעות אלה לא נכללות בתקנות.

פעיל "עלה ירוק", בן בן חרות: "המערכת מוכנה לסמם בחומרים אחרים ללא היסוס, אבל מקשה על קבוצות רבות לקבל צמח מרפא בטוח". ד"ר ראשד קשקוש מקופת חולים כללית: "צריך להקל על המטופלים ולא להקשות עליהם. אני ממש כאוב שאנחנו מחייבים אנשים להתחנן".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

מנהל השירות לטיפול בהתמכרויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, אהרון שבי: "יש להקפיד על כך שהמרשמים לא ירחיבו את ההתמכרות ויגרמו לגלישה לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים נוספים. יש לא מעט פניות על איבוד שליטה וצריכת סמי רחוב".

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין: "התקנות מרחיבות בצורה דרמטית את הרופאים שיכולים לאשר שימוש בקנאביס, ואת ההתוויות הרפואיות המאפשרות מרשם. יש פה סכנת התמכרות לטבק שלא לצורך"

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
קנאביס
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button