מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת אישרה את הארכת תוקף ההכרזה על מצב חירום

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שלישי) את המלצת הוועדה המשותפת של ועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה, חוק ומשפט בעניין הארכת תוקף ההכרזה על מצב חירום. 3 חברי כנסת תמכו באישור ההמלצה לעומת אחד שהתנגד.

ביום כ"ט בסיוון התשפ"ב (28 ביוני 2022) הכריזה הכנסת על מצב חירום עד ליום ט' בסיוון התשפ"ג (28 ביוני 2023). החלטת הממשלה 476 מיום 30.04.23 ביקשה כי הכנסת תכריז על מצב חירום למשך שנה נוספת. על פי תקנון הכנסת, הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה בוחנת את הצורך להכריז על מצב חירום, את התקנות לשעת חירום שהותקנו מכוח ההכרזה האחרונה ואת החקיקה שתוקפה מותנה בקיומו של מצב חירום, ואז מביאה את המלצותיה לאישור מליאת הכנסת.

עם הקמת המדינה, הכריזה מועצת המדינה הזמנית על מצב חירום. ההכרזה לא כללה הגדרה של מהו אותו "מצב חירום", היא לא הוגבלה בזמן, והיא מעולם לא בוטלה. להכרזה על מצב החירום שתי השלכות עיקריות: 1. הסמכת הממשלה להתקין תקנות שעת חירום, בהתאם להוראות חוק היסוד, שבכוחן לגבור על חקיקת הכנסת. 2. ישנה חקיקה התלויה בהכרזה על מצב חירום, היינו, תוקפם של חוקים וחקיקת משנה שהותקנו מכוח היותם תלויים בקיומו של מצב חירום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מליאת הכנסת - הצבעה - הצעת חוק
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button