מחירי הטיסות יעלו? חשש כבד שנתב"ג לא יוכל להכיל את העומס הצפוי בשנים הקרובות
היום (שלישי), התקיים דיון בוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בנושא ״שדה תעופה אזרחי משלים נתב“ג״. במהלך הדיון הוצגו עמדות חברי הכנסת, משרדי הממשלה וראשי הרשויות:
נציג החשב הכללי באוצר, שי ששתיאל: ״עד 2050 אנו צופים ביקוש של בין 60 ל-74 מיליון תנועות נוסעים בשנה. נתב״ג כבר היום כבר לא עומד בעומס – רואים את זה בתורים. נצטרך עוד שני שדות תעופה בהקדם״.
רכזת תחבורה באגף תקציבים באוצר, ספיר איפרגן: ״נתב״ג יכול לעמוד בעד 30 מיליון תנועות בשנה, ואנחנו כבר רואים את הקושי בלעמוד במספרים הללו. להקים שדה תעופה נוסף לוקח כעשר שנים – זה אומר שזה ממש ״מעבר לפינה״. זה גם אומר שצריך לפתח שני שדות תעופה במקביל – בצפון ובדרום״
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עופר אליישר, מנהל אגף תכנון במשרד התחבורה: ״התכנסה ׳ועדת עילם׳ – ועדה בין משרדית שכללה את כל הגורמים הרלוונטיים (משרד הביטחון, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, אוצר ועוד) ערכה כ-19 דיונים בהן נבחנו כ-90 אתרים אפשריים להקמת שדות התעופה, מהם השארנו 10 אופציות בעל היתכנו גבוהה. נבחנו פרמטרים כלכליים, חברתיים, תכנוניים, סביבתיים. כעת צריך לתת משקל לכל פרמטר בהאם לתפיסת העולם ולערכים שהממשלה רוצה לקדם ובהתאם לכך לקבל החלטה מי מעשרת האתרים בעלי הציון הגבוה ביותר ייבחר להקמת השדות״
חה״כ מיכאל ביטון, יו״ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל: ״גרירת הרגליים והקיבעון שמונעים הקמת שדות תעופה משלימים לנתב״ג הביאו למשבר שנמשך יותר מדי שנים ומאיים להביא אותנו למצב שבו נתב״ג קורס – דבר שגם יגרום לעליית מחירי הטיסות. נפגעים מכך תושבי כל הארץ, בתורים ארוכים בהמתנה לטיסה, תושבי המרכז שחווים רעש בלתי פוסק של המראות ונחיתות, תושבי הדרום והצפון שנאלצים להרחיק עד נתב״ג כדי לטוס. משרד ראש הממשלה לצערי לא נכנס לאירוע – זה לא תקין. מדובר בעניין לאומי ואסטרטגי. הוועדה דורשת מרוה״מ להקים ועדה ולהניע חשיבה בין משרדית, לרבות גיבוש החלטת ממשלה ראויה״.