מבזקיםפוליטי / מדיני

הסכמות או פיצוץ? נתניהו בניסיונות אחרונים מול חברי הליכוד לפני ההצבעה

הכנסת תתכנס להצבעה היום (רביעי) על חברי הוועדה לבחירת שופטים, כאשר המתמודדת המוסכמת מטעם האופוזיציה היא קארין אלהרר ובקואליציה ישנם עדיין חילוקי דעות, בעיקר בתוך מפלגת הליכוד.

חבר הכנסת אלי דלל הסכים להוריד את מועמדותו אך חברת הכנסת טלי גוטליב סירבה, גם לאחר פגישה עם נתניהו. מצב זה יוצר ריבוי מתמודדים מטעם הקואליציה ונותן אפשרויות רבות ומפתיעות לתוצאות ההצבעה.

טלי גוטליב - ניסים ואטורי
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

באופוזיציה זועמים על גל שמועות ברשתות החברתיות בשעות האחרונות, לפיו לא כולם יממשו את הבטחתן ויצביעו לחברת הכנסת אלהרר בבחירות החשאיות לוועדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ ולדימיר בליאק ממפלגת יש עתיד אמר: "אני יודע שבקואליציה אוהבים לבלבל את המוח ובטוחים שכולם מטומטמים, אבל העובדות הן ברורות: ‏בוועדה לבחירת שופטים יכהנו 2 שרים ו-2 חברי הכנסת. ‏משמע, הבחירה היום היא בין 3 חברי הקואליציה ונציגת האופוזיציה לבין 4 חברי הקואליציה ואפס נציגי האופוזיציה. ‏לא מדובר ב"פרס לאופוזיציה". ‏האופוזיציה בכנסת היום מהווה 47% מחברי הכנסת ורוב מוחלט בציבור על פי הסקרים. ‏אחד מתוך ארבעה, למיטב ידיעתי, זה 25%. ‏די לעוות את המציאות."

ח״כ גלעד קריב ממפלגת העבודה: "השמועה שחלק מהאופוזיציה לא יצביעו בעבור ח"כ אלהרר היא ספין קואליציוני מוחלט. ‏מי שעומד מאחריה הם הגורמים בקואליציה שרוצים לבחור שני נציגים מטעמם לוועדה. ‏זו היא הדרך שלהם להשתלט על הוועדה ולהתחמק מהאחריות למעשה הבריוני. ‏אם ח"כ אלהרר לא תבחר, הכתובת היחידה היא נתניהו ושותפיו."

ח״כ מיקי לוי ממפלגת יש עתיד: "הגיע הזמן להבהיר: נציג לאופוזיציה בוועדה למינוי שופטים זה לא ״טובה״ שהקואליציה עושה או ״מתנה״ שהיא מעניקה. למעט מקרים מגונים יוצאי דופן, זה הנוהג ארוך השנים. נוהג שגם הקואליציה הקודמת עמדה בו כשבחרה בח״כ רוטמן מהאופוזיציה לוועדה. אם הקואליציה לא תקיים את המובן מאליו, המשמעות ברורה."

מיקי לוי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button