מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: שלילת תגמולי ביטוח ופיצויי פיטורים עקב ביצוע פעילות טרור

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון – שלילת זכאות לקצבאות ולפיצויי פיטורים עקב ביצוע פעילות טרור), התשפ"ג-2023 של ח"כ עידן רול. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת, אל מול שני מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע לקבוע לגבי אדם שמת אגב ביצוע או ניסיון ביצוע של פשע שהוא מעשה טרור, והמוסד לביטוח לאומי קבע כי שאיריו אינם זכאים לקצבאות בשל מותו, כי מוטביו לא יהיו זכאים לקצבת שאירים מקופת הגמל או לתגמולי ביטוח בשל המוות, וכן שאיריו לא יהיו זכאים לפיצויי פיטורים בשל מותו.

עוד מוצע לקבוע כי מי שהורשע בביצוע מעשה טרור לא יהיה זכאי לקצבת נכות מקופת הגמל או לתגמולי ביטוח בשל נכות שנגרמה עקב המעשה, והוא או מוטביו לא יהיו רשאים למשוך כספים ממרכיב התגמולים בקופת הגמל וכמו כן הוא לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים בשל סיום העסקתו בקשר עם ביצוע המעשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מדינת ישראל מצויה תחת איום טרור מתמשך ועליה לנקוט בפעולות הרתעה למניעת פעילות הטרור. המפקידים כספים בקופות הגמל זוכים לתמיכות שונות מהמדינה בדמות הטבות מס והנפקת אגרות חוב מיועדות. כמו כן, בקרנות הפנסיה, קצבאות הנכות והשאירים משולמים לזכאים על ידי כלל העמיתים בקרן הפנסיה, זאת כחלק ממארג הערבות ההדדית הקיים בקרנות הפנסיה. מכאן, שעמיתי קרנות הפנסיה עלולים לשלם, על חשבון הפנסיה שלהם, את קצבתו של אדם אשר פעל באלימות וטרור כנגדם וכנגד תושבי המדינה או את קצבת שאיריו של אדם כאמור."

עוד נכתב: "לפיכך, מוצע לתקן את חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים כך שיורה לקופות הגמל לשלול את הזכאות לקצבת נכות ושאירים בגין אירוע מזכה אשר אירע כתוצאה מפשע או ניסיון פשע שבוצע מתוך מניע לאומני או בזיקה לפעילות טרור. הצעת חוק זו נועדה להגביר את ההרתעה ומהווה השלמה של מהלך לשלילת הזכויות של המחבלים בביטוח הלאומי, גם במסגרת השוק הפנסיוני".

כסף - כספי טרור
אילוסטרציה. צילום: המשטרה הפלסטינית

Back to top button