חדשות הארץמבזקים

מצעד הגאווה בחיפה: צעיר טרנסג'נדר נעצר לאחר שהניף דגל פלסטין

מצעד הגאווה בחיפה נערך הערב (חמישי) עם מספר שיא של צועדים. כ-6,000 איש הגיעו למצעד, פי שניים משנה שעברה.

המצעד נפתח בדקת דומייה לזכר שרית אחמד בת ה-18 שנרצחה לפני כשבוע, על פי החשד בגלל נטייתה המינית. לאור זאת, גם להט"בים ערבים הגיעו למצעד.

שוטרי תחנת חיפה שאבטחו את האירוע, עצרו במהלך מצעד הגאווה חשודה שהניפה דגל פלסטין. במשטרה טוענים כי זו גם תקפה שוטר והפרה את הסדר הציבורי. בנוסף, נעצרו שתי חשודות נוספות בתקיפת שוטרים בעת מעצרה של החשודה הראשונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעת המשטרה נטען כי החשוד (שזוהה תחילה כחשודה), תושב תל אביב כבן 17, נצפה מניפה דגל פלסטין. השוטרים פנו אליו והורו לו להוריד את הדגל בטענה שהנפתו עלולה להביא להפרה חמורה של שלום הציבור. החשוד סירב לעשות כן וניסה להעלים את הדגל.

במהלך ניסיונות השוטרים להוציא את הדגל מידיו של החשוד, נטען כי הכה את אחד השוטרים במכת אגרוף ונעצר.

שני חשודים נוספים, תושבת רמת גן כבת 25 וחשודה נוספת שסירבה להזדהות, ירקו על השוטרים, על פי החשד, ודחפו אותם במהלך נסיונותם לעצור את החשוד.

כלל החשודים כאמור נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת משטרת חיפה.

פרויקט גילה לחברות וחברי הקהילה הטרנסית מסרו שהקטין שנעצר ועצור נוסף הם טרנסג'נדרים. עומר אלעד, מנכ"ל הפרויקט, מסר: "לא יתכן ששוטרים יעצרו קטין וצעירה טרנסג'נדר במהלך מצעד הגאווה בחיפה".

הוא הוסיף: "אנו עדות ועדים לאלימות משטרתית במהלך מצעד הגאווה. איפה הביטחון שלנו? איך יתכן שמי שאמורים ואמורות להגן עלינו הם אלה שתוקפים אותנו? לא ניתן יד לאלימות משטרתית שמצטרפת לאלימות יומיומית, אפליה ודיכוי. המשטרה שאמונה להגן מפני פשעי שנאה וטרנספוביה, היא זו שמפעילה אלימות טרנספובית".

שוטרים - סוסים - מצעד הגאווה - חיפה
צילום: דוברות המשטרה
שוטרת - מצעד הגאווה - חיפה
צילום: דוברות המשטרה
שוטר - מצעד הגאווה בחיפה
צילום: דוברות המשטרה
שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button