טיוליםמבזקים

כ- 90 אלף מטיילים ביקרו השבת בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

למרות השרב הכבד, כ- 90 אלף מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים במהלך השבת. כ- 6,000 מטיילים לנו במהלך סוף השבוע ברשת חניוני הלילה. בין החניונים בולטים היו חניוני המים, בהם: חורשת טל, אכזיב, מעין חרוד ואשקלון ובנוסף חוות משמר הכרמל.

בין האתרים הבולטים היום היו גן השלושה (סחנה) עם כ- 3,100 מבקרים, הגן הלאומי מצדה עם כ- 2,700 מבקרים והגן הלאומי קיסריה עם כ- 2,400 מבקרים.

במהלך כל חודש יוני מציינת רשות הטבע והגנים את "חודש אדם וים" אשר נערך בכל שנה בסמוך ליום האוקיינוסים הבינלאומי (8 ביוני). חודש שלם של הסברה והגברת מודעות ומחויבות הציבור לשמירת הים ואוצרות הטבע בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת החודש מתקיימות מגוון פעילויות באתרי רשות הטבע והגנים לאורך חופי הים התיכון.

כמו כן, ביום שישי הושבו לים 18 צבי ים 17 חומים ואחד ירוק לאחר שטופלו ושוקמו במרכז הצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים בחוף בית ינאי.

ד"ר יניב לוי, מנהל המרכז הארצי להצלת צבי ים, רשות הטבע והגנים אמר כי "השבת צבים לטבע הוא תמיד יום מרגש ומשמח אחרי חודשים של שיקום, לצבי הים יש חשיבות עצומה בשמירה על המאזן האקולוגי בים התיכון ולצערי כל הסיבות שהם נמצאים בסכנת הכחדה הינה כתוצאה ממעשי אדם: דיג, זריקת פסולת בים, פיצוצים, כלי שיט ועוד, יש לנו אחריות גדולה לטבע וחשוב שנשמור עליו, נקפיד לא להשליך פסולת בים וביבשה, לא להשאיר רשתות דיג במים ולידע אותנו במידה ונתקלתם בצב פצוע במוקד רשות הטבע והגנים 3639* ".

גן השלושה - הסחנה
גן השלושה. צילום: אסף דורי, רשות הטבע והגנים
גן השלושה - הסחנה
גן השלושה. צילום: אסף דורי, רשות הטבע והגנים
שמורת הטבע הבונים - רשות הטבע והגנים
שמורת הטבע הבונים. צילום: מתן כרמל, רשות הטבע והגנים

Back to top button