מבזקיםפוליטי / מדיני

הישג להתיישבות: תוכניות בנייה ל-4,560 יחידות דיור ביהודה ושומרון

תנופת הבניה בהתיישבות נמשכת. היום (ראשון) התפרסם סדר יום לכינוס מועצת התכנון העליונה. על הפרק תנופת בניה בהתיישבות בהיקף נרחב של 4,560 יח"ד בישובים רבים ביהודה ושומרון. התוכניות שפורסמו מצטרפות לכמעט עשרת אלפים יחידות שפורסמו בכינוס הקודם של מת"ע ומעמידות את חצי השנה שמאז הקמת הממשלה בשיא של העשור האחרון בהיקפי הבנייה בהתיישבות.

התוכניות רוכזו וטופלו בעבודת מטה של לשכת התכנון במינהל ושל מינהלת ההתיישבות בלשכת השר במשרד הביטחון ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. התוכניות כולן הן תוצאה של עבודה מאומצת ורחבת היקף.

כך למשל, פורסמו תוכניות לבניית מאות יחידות בנווה צוף ועלי, מאות יחידות בגבעת זאב וכך גם בביתר עלית, 340 יח"ד במעלה אדומים, ברבבה 381, באלקנה 343 יח"ד, 287 באדורה ו-196 יח"ד בתלם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ': "תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יח"ד חדשות ביו"ש. תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבניה והתרחבות. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה. אני מודה בנוסף לצוות של מינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון וללשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".

ארגון 'שלום עכשיו' בתגובה להחלטה: "הממשלה הקיצונית והמסוכנת בתולדות המדינה נותנת דלק לפירומן, ומפקידה את האינטרסים המדיניים והביטחוניים בידיו של מי שייחל למחוק כפר ומייצג מיעוט, קטן משיחי, ומסוכן. ההחלטה תביא בהכרח לעוד בנייה מזיקה, ולעוד השקעות מיותרות בהתנחלויות, על חשבון הנגב והגליל, המנוגדות לאינטרס הישראלי ולכל היגיון, כחלק מתכנית סדורה לקדם דיקטטורה משיחית בין הים לירדן. ממשלת ישראל כבר מקדמת סיפוח דה פקטו, ורק מאבק נחוש ובלתי מתפשר יעצור אותה. אנו קוראים לציבור להצטרף אלינו כדי שישראל לא תהיה דיקטטורה אפרטהיידיסטית."

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "זו החלטה היסטורית שמשנה את היחס להתיישבות ביהודה ושומרון. החלטת הממשלה הזו מקרבת את תושבי יהודה ושומרון למציאות הנוהגת בכל מדינת ישראל. תושבי יו"ש זכאים לבנות ולהתפתח בלי הערמת קשיים מיותרים. הצעד הזה יהפוך את הבניה ביישובים לדבר שאינו חדשותי אלא לשגרה. זו יוזמה חשובה מאין כמותה של השר סמוטריץ' שבזכותה מדינת ישראל מבססת עוד את האחיזה ביהודה ושומרון".

עוד אמר גנץ: "אישורי הבנייה האלו חשובים מאד. הם ירחיבו ויחזקו את היישוב עלי באזור הצפוני ויעמיקו את האחיזה שלנו באזור הזה. גם בנוה צוף השתדלנו לקדם את הבנייה שתחזק את היישוב עצמו שיוכל להתרחב ולהתפרס לכיוון מזרח. זו העמקת שורשים אסטרטגית בין נוה צוף לעטרת. גם תושבי גני מודיעין זוכים לבשורת בנייה אחרי תקופה ארוכה. הפעימה הזו של אישורי הבנייה מחזקת מאד את ההתיישבות בלב הארץ. תודה לממשלה".

ישראל גנץ - בצלאל סמוטריץ'
צילום: דוברות בנימין
בנימין נתניהו - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button