מבזקיםמשפטי/פלילי

הוחמר עונשן של אם ובתה שהתעללו בפעוטות והותירו את חלקם נכים עם פגיעות קשות

שופטי ביהמ"ש העליון נועם סולברג, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין החמירו היום (ראשון) את עונשן של המתעללות המורשעות מהגן בפסוטה סאוסן קסיס ושורוק קסיס שנגזר עליהן 5 וחצי שנות מאסר וכעת גזר עליהן 6.9 שנים לסאוסן ו- 7.6 שנים לשורוק.

מדובר באם ובת שהורשעו בהתעללות, תקיפה והתעללות נפשית בפעוטות ומרצות כבר את עונשן – 5.5 שנות מאסר בפועל. פרקליטות המדינה ערערה על קלות העונש שגזר עליהן השופט ארז פורת במחוזי חיפה ב 10.1.23 וכן גם הן ערערו מטעמן על העונש. מדובר באחת הפרשות הקשות בהתעללות בפעוטות שהותירה ילדים נכים ופגיעות קשות.

מרים גריס אמא של שרבל שנותר נכה כתוצאה ממעשיהן: "סוף סוף אני מרגישה שנעשה צדק עם הילדים שלנו. השופטים סוף סוף ראו אותי וכתבו כעת בפסיקה שלהם על כל מה שעברתי לאורך השנים, איומים שספגתי מבני המשפחה שלהן. אני מודה לפרקליט עו"ד בני פסקל שליווה אותנו לאורך כל הדרך ברגישות ונחישות להשיג את הצדק הזה וכמובן על בקשת פרקליטות המדינה לערער על קלות העונש. בית המשפט העליון על כל מילה בפסק הדין ועכשיו בהחלט נגמר הפרק שעוסק בהן ואנחנו ממשיכים הלאה לשקם את הילדים ואת עצמנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חן קובריץ כהן, מטה המאבק למען הילדים: "זוהי פרשה קשה ביותר ובפסק הדין נתן ביהמ"ש את התייחסותו להחמרת הענישה בהתאם לתיקון בחוק העונשין ועל כך שביהמ"ש המחוזי הקל עם עונשן. הנה עוד הוכחה למשמעות של חוק המצלמות וחשיבות המצלמות בגנים מאחר וללא המצלמות המתעדות את מעשיהן הן היו חופשיות היום".

אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button