חדשות הארץמבזקים

בת 17 הובהלה במצב אנוש תוך פעולות החייאה לבית החולים לאחר שטבעה בנתניה

נערה כבת 17 טבעה לפני זמן קצר (ראשון) בחוף בנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים לניאדו בעיר, במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה.

פראמדיק מד"א רפי שבע וחובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א גולן טאירי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הנערה שוכבת על קו החוף כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו, עיסויים, הנשמות, מתן תרופות ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבה אנוש. אנחנו קוראים לציבור במיוחד עכשיו לפני יציאה לחופש הגדול לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות של המצילים."

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 100 ילדים ובני נוער, מתוכם 26% בקבוצת הגיל 15-17. מתחילת שנת 2023 טבעו למוות חמישה ילדים ובני נוער.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "השבוע בני הנוער יוצאים לחופש הגדול, וכבר אנו שומעים לצערנו על נערה שטבעה בחוף הים. חשוב לדעת שהים הוא מסוכן ומתעתע גם לשחיינים מקצועיים. גם כאשר הים נראה שקט כלפי חוץ, רוחשים בו זרמים וסחף ברי עוצמה, שעלולים ליצור מערבולות. אני קוראת לכולם, אל תגידו לי זה לא יקרה – מקפידים על הנחיות הבטיחות ומכירים את הכללים למניעת טביעות. נכנסים לים אך ורק כשיש מציל בחוף ונשמעים להנחיות המציל".

ארכיון. צילום: דוברות מד"א

Back to top button