מבזקיםצבא וביטחון

תנועת 'אימהות בחזית' במכתב לגלנט: "אל תעקוף את בג"צ ותאשר פטור לאברכים"

תנועת אימהות בחזית פנתה היום (ראשון) במכתב לשר הביטחון, יואב גלנט שבו הן קוראות לו לעמוד בלחץ שמפעילות המפלגות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס. אימהות בחזית, המייצגות אלפי אימהות למשרתים בשירות חובה ומועמדים לגיוס דורשות מגלנט להימנע מלבצע מעקף לא חוקי של הארכת הפטור מגיוס לאברכים מעבר לתאריך 1.7.23. לטענת אימהות בחזית, הארכת הפטור תנציח את חוסר השוויון המתמשך והאפליה בין משרתים שאינם אברכים לעומת אברכים.

עו"ד איילת השחר סיידוף, ממובילות המאבק אמרה כי "אנחנו אומרות עכשיו בקול חד וברור – עד כאן! חינכנו את ילדינו לאהבת הארץ ותרומה למדינה. אנחנו נטענו בילדים את המוטיבציה להתגייס לצבא העם, ואנחנו כאימהות לחיילים ומועמדים לשירות חרדות לנוכח התרסקותו של מודל "צבא העם". במידה ותימשך האפליה הזו, המוטיבציה לגיוס רק תלך ותפחת".

סיידוף הוסיפה כי "ההנהגה החרדית פועלת בדורסנות למען השגת פטור לילדיה. מדובר כאן בגזענות ואפליה חד משמעית בין דם לדם. אנחנו דורשות לילדנו שוויון מלא בפני החוק ואנחנו לא לבד. בסקר שנערך לאחרונה נראה כי כ-80% מאזרחי ישראל רואים בפתרון של גיוס חובה שווה לכולם את הפתרון הנכון לסיום המשבר העמוק בעם. לכן, הסחטנות של הפוליטיקאים החרדיים היא פעולה אנטי דמוקרטית שיוצאת כנגד קונצנזוס בציבור הישראלי שמעוניין בדרישת שירות חובה שווה לכלל אזרחי הישראל הנמצאים בגיל גיוס."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהתנועה נמסר: "אימהות בחזית תמשכנה להיאבק למען שוויון בין כל ילדי ישראל בגיוס לצבא ושירות המדינה בכל החזיתות – תקשורתית, ציבורית וחינוכית! אימהות בחזית היא עמותה המייצגת את כלל האימהות למשרתים בשרות חובה ומועמדים לגיוס. בעמותה חברות כיום כ-4,000 מתנדבות רשומות, כולן אימהות לחיילות וחיילים ומועמדים לשירות ביטחון לפני גיל גיוס."

מכתב לשר הבטחון מהאמהות שבחזית
יואב גלנט - הרצי לוי
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button