מבזקיםפוליטי / מדיני

מסלול התנגשות: בג"ץ הוציא צו על תנאי ל'חוק בן גביר'. בן גביר השיב: "רפורמה עכשיו"

בג"ץ החליט לפני זמן קצר (ראשון) על מתן צו על תנאי נגד 'חוק בן גביר' וקבע כי על המדינה להשיב לעתירה התנועה לאיכות השלטון בתוך 90 יום.

התנועה לאיכות השלטון בתגובה להחלטת בג"ץ: "בג"ץ הוציא היום צו על תנאי לניסיון הבוטה להפוך את משטרת ישראל לזרוע פוליטית דיקטטורית. חוק הסמכויות של השר לביטחון לאומי עושה את דרכו לפח האשפה של ההיסטוריה. כך נעשה גם עם שאר חוקי ההפיכה המשטרית שמתכננת הממשלה. נמשיך להיאבק בכל החזיתות כדי לשמור על ישראל חופשית ודמוקרטית."

חברי הכנסת מיקי לוי ויואב סגלוביץ: ״ההחלטה של בית המשפט העליון להוציא צו על תנאי היא כרטיס צהוב בוהק נגד תיקון חוק פקודת המשטרה שמהווה פגיעה בחוקי יסוד, בזכויות אדם ובחירויות הפרט ושחותר תחת עקרונות יסוד בשיטת המשטר בישראל. בג״צ מונע מבן גביר לצבוע את המשטרה בצבע פוליטי. זוהי החלטה חשובה שמבהירה גם לאן הממשלה רוצה להוביל את המדינה ואת מוסדותיה. נמשיך להאבק כנגד המהפכה המשטרית והדורסנות של הממשלה שמנסה להכפיף תחתיה את מוסדות המדינה ולפגוע בדמוקרטיה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "לצערי שופטי בית המשפט העליון שוב מוכיחים שהם סבורים שהם מחוקקי על, מעל כנסת ישראל. אני פונה לראש הממשלה ואומר לו, הגיע הזמן להעביר את הרפורמה במלואה, בלי להיכנע, בלי למצמץ. בוא נראה את כל החתרנים, את אלה שהצביעו מאחורי הפרגוד לטובת קארין אלהרר אם הם יעזו להצביע נגד הרפורמה. רפורמה עכשיו."

איתמר בן גביר בתגובה להחלטת בג"ץ

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "מברך את שני חברי הכנסת שלנו, הניצבים בדימוס מיקי לוי ויואב סגלוביץ על החלטת בג"ץ שהוציא צו על תנאי נגד "חוק בן גביר". נמשיך להלחם בכל טירלול של הממשלה הרעה הזו. ממשלת ישראל תצטרך להתייצב ולנמק מדוע לא יבוטל החוק שמראש לא היה צריך לחוקק."

Back to top button