מבזקיםפוליטי / מדיני

טלי גוטליב ללא מעצורים נגד נתניהו: "תניח בבקשה שלא כולם מטומטמים"

חברת הכנסת המדוברת ביותר בימים האחרונים, טלי גוטליב, נמצאת גם הערב (ראשון) במרכז העניינים, כאשר לפני זמן קצר פרסמה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה, בו היא תוקפת את נתניהו וכותבת על מה שנתניהו אמר לה טרם ההצבעה על חברי הוועדה לבחירת שופטים בכנסת. בנוסף, היועצת המשפטית לכנסת הגישה לגוטליב את תשובתה באשר לפנייתה בנושא הסנקציות שהטיל עליה יו"ר הקואליציה, אופיר כץ.

דברי גוטליב בטוויטר: "רוה״מ נתניהו. שמעתי שאמרת לשרים שבגללי התעכבה החקיקה ביחס למינוי השופטים. תניח בבקשה שלא כולם מטומטמים. בלישכתך אמרת לי שלא משנה מי ייבחר כי ממילא מייד תשנו את מבנה הוועדה כשניסית לשכנע אותי להצביע לאלהרר. אזכירך שאמרתי לך בנוכחות השרים שאינני מאמינה ואתה לא תיגע במינוי השופטים."

חברת הכנסת טלי גוטליב במליאה, 7.12.2022.
ארכיון. צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

בליכוד הגיבו לגוטליב: "אף אחד לא ביקש מטלי גוטליב להצביע בעד אלהרר, כל שהתבקש ממנה הוא לשמור על משמעת קואליציונית ולהסיר את מועמדותה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היועצת המשפטית לכנסת, עו״ד שגית אפיק הוציאה הערב מכתב תגובה לחברת הכנסת טלי גוטליב, בעקבות פנייתה למיצוי הליכים בשל הסנקציות שהוטלו עליה במפלגת הליכוד. במכתב, ובראיונותיה האחרונים לתקשורת חברת הכנסת גוטליב טענה כי מעשיה אינם היוו הפרת משמעת קואליציונית, וכי ההחלטה על הסנקציות אינה חוקית.

במכתבה של היועצת המשפטית לכנסת, היא כותבת כי החלטת הסרת המועמדות של חברי הקואליציה התקבלה כהחלטה סיעתית ומחייבת משמעת: ״התקבלה החלטה בקרב ראשי הקואליציה כי כלל חברי הכנסת של הקואליציה יסירו מועמדותם; כמו כן התקבלה גם החלטה של הסיעה, והוחלט להחיל משמעת סיעתית בעניינה של החלטה זו״.

בנוסף, בנוגע לסנקציות שהוטלו על חברת הכנסת גוטליב, כתבה: ״לסיעה וליו״ר סיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה. כמו כן, הוסיפה היועצת המשפטית לכנסת כי ״אין מקום בעת הזו לעתירה בעניין זה״.

מנהיגי המחאה נגד ממשלת נתניהו על דברי גוטליב: "גוטליב חשפה את האמת- נתניהו מתכוון למנות שופטים שפוטים, הסלאמי החל היום. נתניהו מוביל את התכנית להפוך את ישראל לדיקטטורה להרוס את הכלכלה, לקרוע את החברה ולחסל את צבא העם. סיבוב נוסף החל, נתניהו שוב אינו מעריך נכון את הזעם שהוא יעורר בציבור. ערכי מגילת העצמאות והדמוקרטיה ינצחו."

Back to top button