מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ מזהיר את נתניהו: "כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים"

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ, פתח לפני זמן קצר (שני) את ישיבת סיעתו בנאום שנשא ובו התייחס לדברי נתניהו, שאמר כי אם יחלו בצעדי חקיקה חד צדדיים, הדבר יוביל למצב בו המדינה "תחזור שלושה חודשים אחורה".

מדברי יו״ר המחנה הממלכתי: "בפתח הדברים אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים מקרב לוחמינו הבוקר בג'נין. הפעילות לשמירה על הביטחון ביהודה ושומרון היא קריטית לביטחון אזרחי ישראל. טוב שצה"ל פועל איפה שצריך ומתי שצריך בחופש פעולה מלא. כל פעולה ביטחונית אחראית תמשיך לקבל גיבוי. הפעולה עוד נמשכת ברגעים אלו, וכולנו מגבים את הכוחות. לצערי, עוד טרם יצאו הלוחמים מהשטח, היו מי שיצאו שוב בטענה מוטעית שהפעולות שלנו בג'נין, בשכם ובכל מקום באיו"ש לא נרחבות מספיק. יש לנו שליטה בשטח, יש לנו מודיעין מצוין, ואנחנו מונעים פיגועים יום-יום. סומך על כוחות הביטחון שירחיבו את הפעילות ככל שיידרש ובזמן שיידרש – באחריות ובנחישות. היכן שהטרור ירים את ראשו – כוחותינו יפעלו. בעת הזו, כולנו מגבים את הלוחמים שבשטח – ומקווים שהפעולה תסתיים ללא נפגעים נוספים."

"ראש הממשלה הודיע אתמול שהוא מתכוון לחזור לחקיקה חד צדדית "באופן אחראי". זה כשל לוגי. התקדמות חד צדדית בחקיקת הפיכה המשטרית, היא לא צעד אחראי – היא צעד הרסני לחברה, לכלכלה, לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית . זו לא אחריות – זו הפקרות. בשבוע שעבר, לנתניהו היו שתי ברירות, הראשונה היא להביא לבחירת נציגת אופוזיציה ונציג קואליציה ולהקים את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, להמשיך בהידברות ולחתור להסכמות שימנעו כאן אסון. השנייה – היא להיכנע לקיצוניים, לבחור באינטרס הפוליטי הצר שלו על פני מדינת ישראל ולהביא לפיצוץ השיחות – נתניהו לצערי, בחר באפשרות השנייה." הוסיף גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "אם נתניהו יחליט להחזיר אותנו שלושה חודשים אחורה, כולם יפסידו ממהלך כזה – ימין ושמאל, ערבים ויהודים, חילונים וחרדים. זה מאבק של lose-lose. חקיקה חד צדדית, תהפוך להתנתקות חד צדדית של נתניהו מהעם. התנתקות, שתסתיים בכישלון. נתניהו – אתה יודע שאין למהלך הזה רוב בעם. כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים – אני קורא לנתניהו, לא להיות זה שזורק את הגפרור ביער. "

לסיום, אמר: "אם נתניהו יחליט על "הפיכה זוחלת" – הוא יתנפץ בקיר המציאות. הציבור מבין, העולם מבין, השווקים מבינים – וגם נתניהו צריך להבין: לא תהיה הפיכה משטרית. לא תהיה חקיקה חד צדדית. ספק אם יש לכך רוב בכנסת ובוודאות אין לכך רוב בעם. אין מצב שהחברה הישראלית תאפשר לזה לקרות. אני שב וקורא לו לגלות אחריות לאומית. למנות את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, לחזור לחדר, ולמצוא פתרונות שישמרו על הדמוקרטיה חזקה, ועל מדינת ישראל מאוחדת. אני מבטיח גם היום, ששום שיקול לא ינחה אותנו במחנה הממלכתי, מלבד האינטרס של מדינת ישראל. כך תמיד היה – וכך תמיד יהיה."

ארכיון. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

Back to top button