מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד נגד נתניהו: "הוא איבד שליטה על הקואליציה, איבד שליטה על חבורת יריב לוין"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד, נשא לפני זמן קצר (שני) נאום בראשית ישיבת הסיעה השבועית של מפלגת יש עתיד. לפיד התייחס לדברי נתניהו, לפיהם יחלו צעדי חקיקה חד צדדיים במידה ולא יגיעו להסכמות. לפיד אמר כי "נתניהו איבד שליטה".

בפתח דבריו, אמר לפיד: "כשנכנסנו לשיחות בבית הנשיא היה תנאי אחד שהוסכם על כל הצדדים, כולל הנשיא: עוצרים את החקיקה, עד שיש הסכמות. ההגיון היה פשוט וברור לכולם: אם הממשלה מחוקקת, על מה אנחנו מדברים? ובשביל מה אנחנו מדברים? אתמול נתניהו הודיע שהוא חוזר לחקיקה. ההשלכות ברורות. השיחות יסתיימו, הכאוס יחזור. הכלכלה תחזור להתרסק, המחירים יעלו, הבטחון הלאומי ייפגע בתקופה קריטית."
 
עוד אמר ראש האופוזיציה: "יחד עם ההודעה, כרגיל, הגיעו גם השקרים. נתניהו טען אתמול שהיו הסכמות בבית הנשיא על עילת הסבירות ועל היועצים המשפטיים. זה לא נכון. זה לא היה, זה לא נברא, זה שקר. היה כמובן דיון בבית הנשיא על החוקים האלה. הרי זה הנושא. בשביל זה אנחנו שם. המטרה היא להגיע להסכמות בסופו של דבר. רק שהדיון הזה לא הגיע להסכמות, אין נייר אחד, אין לחיצת יד, אין נוסח מוסכם. בית הנשיא יכול להעיד על כך. אם היינו מגיעים להסכמות, הייתי עומד מאחוריהן גם אם יש לזה מחיר פוליטי. נתניהו הוא אדם חסר אחריות, זה לא אומר שגם אני צריך להיות כזה. אם יש אפשרות למנוע קרע בעם, צריך לעשות הכל כדי למנוע אותו. אם אפשר להציל את הכלכלה והבטחון, צריך לעשות הכל כדי להציל אותם. זו מהותה של האחריות הלאומית."
 
"רק אין הסכמות וגם לא היו. הסיבה היחידה שנתניהו חוזר לחקיקה, היא שהוא איבד שליטה על הקואליציה, איבד שליטה על חבורת יריב לוין, הוא עסוק רק בנסיון להדביק בפלסטרים את הממשלה הקיצונית והכושלת שלו. ההודעה שלו אתמול היא נסיון לאיים עלינו. הוא אומר: תחזרו לבית הנשיא בלי שנבחרה וועדה לבחירת שופטים, אחרת נחוקק באופן חד צדדי. איומים לא יעבדו עלינו. הוא צריך לעצור את החקיקה, לסיים את בחירת הוועדה, ואז נוכל לחזור לבית הנשיא כדי להציל את הכלכלה ואת החברה הישראלית. בני גנץ ואני הוצאנו אתמול הודעה ברורה: אנחנו לא נשב בבית הנשיא רק כדי שנתניהו יוכל להתראיין ב-CNN ולטעון שיש הידברות בזמן שיריב לוין מעביר חוקים שיהרסו את הדמוקרטיה שלנו." הוסיף.
 
לסיום, אמר: "בכל ימי חיי לא הייתי מודאג יותר מגורלה של מדינת ישראל. האמריקאים לפני הסכם עם איראן. אוייבינו מבינים שישראל איבדה את השפעתה על וושינגטון. הכלכלה בצניחה חופשית. מעל לכל, הדמוקרטיה שלנו בסכנה, ואם לא נהיה דמוקרטיה גם לא נהיה עם אחד. את כל התהליך האסוני הזה מובילה ודוחפת ממשלת ישראל. אני קורא לנתניהו לעצור, להשלים את בחירת הוועדה למינוי שופטים, ואז – ורק אז – נוכל לחזור להידברות בבית הנשיא, ולהישאר שם עד שנגיע להסכמות אמיתיות שיתקנו את מה שטעון תיקון במערכת המשפט, בלי לפגוע בדמוקרטיה הישראלית."

ח"כ יאיר לפיד
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button