מבזקיםצבא וביטחון

טס פי 5 ממהירות הקול ובעל כושר תמרון וחמקנות: החשיפה של רפאל ב'סלון האווירי'

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ חשפה היום (שני) את דגם מערכת "קלע חד- Sky Sonic" – מיירט הגנתי כמענה לאיום הטילים ההיפרסונים, בקדמת הטכנולוגיה, בעל יכולת תמרון מתקדמת במהירויות- על לעבר המטרה שיתמודד כנגד טילים היפרסוניים שטסים במהירות של פי 5 ממהירות הקול ובעלי כושר תמרון וחמקנות. טקס חשיפת המיירט התקיים בביתן רפאל שבתערוכת הסלון האווירי שבפריז במעמד שר הביטחון מר יואב גלנט, יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ ומנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר אבן.

שר הביטחון מר יואב גלנט אמר " מדינת ישראל מתמודדת עם מספר רב של איומים הגדלים בעוצמתם ובמורכבותם. ככזו, עלינו להיות תמיד צעד אחד לפני אויבינו. להיות מוכנים לשדה הקרב העתידי, לחשוב בצורה יצירתית ומחוץ לקופסה, להיות נועזים ופורצי גבולות. ברפאל, הוכחתם את כל התכונות הללו ב"כיפת ברזל" ועכשיו שוב, עם חשיפת מיירט הטילים ההיפרסוניים -"Sky Sonic". אני רוצה להביע את הערכתי הכנה לכם, על עבודתכם ועל הפיתוחים בהובלתכם, בשם משרד הביטחון וכל אזרחי ישראל."

ד"ר יובל שטייניץ, יו"ר רפאל אמר "אנחנו נרגשים להציג היום את Sky Sonic שהוא מיירט בקדמת הטכנולוגיה שעוד בטרם נחשף כבר מעורר עניין רב והתעניינות בכל העולם. אנחנו ברפאל עוקבים אחר ההתפתחויות והאיומים בזירה העולמית וכמו בעבר- מקדימים ומפתחים את מערכות ההגנה המתקדמות ביותר. פרויקט "קלע חד" – הוא פיתוח חדשני מסוגו לאיום הנשק ההיפרסוני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוף (במיל) יואב הר אבן, מנכ"ל רפאל הוסיף "רפאל מגיעה לסלון האווירי עם הפורטפוליו הרחב והמרשים של החברה הכולל מערכות רבות הנמצאות בחזית הטכנולוגיה. לצד הפעילות כחברה עסקית גלובלית מצליחה ממשיכים להיות נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל".

עוד יוצגו בביתן רפאל, בין השאר, מערכת "כיפת ברזל", מערכת "קלע דוד", מערכת ההגנה האווירית בלייזר "מגן אור", יכולות מתקדמות של טילי התמוז על מסוקי קרב, מערכות משלימות לפלטפורמות אוויריות ועוד.

אודות האיום ההיפרסוני:
"טילים היפרסוניים" הם שם של משפחת איומים חדשים הכוללים שייטים, גולשים/מדלגים (Glider and Cruiser) אטמוספריים היפרסוניים הנעים במהירות של פי חמישה ויותר ממהירות הקול, מדויקים מאד ובעלי כושר תמרון גבוה. בניגוד לטילים בליסטיים, הטילים ההיפרסונים יכולים לשנות מסלול במהלך הטיסה, כך שמעבר לאתגר מהירות האיום, המענה נדרש להתמודד גם עם אתגר התמרון, הגילוי והמרדף אחר האיום.

האתגרים במענה מערכתי הגנתי לאיום היפרסוני הם רבים ומורכבים וכוללים בין השאר, אתגרי גילוי ועקיבה- המחייבים מערכת סנסורים מסונכרנים לגילוי האיום ומעקב אחר מיקומו במהלך המעוף. אתגר פרדיקציית המסלול- נדרש מיירט מהיר המגיע למטרה בזמנים קצרים על מנת לצמצם את המרחק שהמטרה עוברת במסגרתו מתפתחת אי-ודאות לגבי מיקום המטרה. אתגר המרדף- מיירט הבונה מסלול טיסה גמיש כמענה לאיום ההיפרסוני הטס במהירות גבוהה במסלול שאינו בליסטי.

צילום: דוברות רפאל
צילום: דוברות רפאל
צילום: דוברות רפאל

Back to top button