חדשות הארץמבזקים

לראשונה: משלחת קצינים לקהילות היהודיות בתפוצות – "הקשר איתן הוא מרכיב חיוני בביטחון הלאומי"

קבוצה של קציני צה"ל חזרה מלונדון אמש (שני), במסגרת פרויקט שהשתתפה בו לראשונה בשם ״כל ישראל ערבים זה בזה-משלחות צה״ל לתפוצות״. הפרויקט הינו יוזמה משותפת של אגף כוח האדם וחיל החינוך והנוער בצה״ל, יחד עם מנהלת עמ״י, משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות וארגון גשר.

המשלחת המגוונת כללה 63 קצינים וקצינות מכלל יחידות צה״ל. הקצינים נפגשו עם שורה של אישים וארגונים יהודיים, וכן חברי פרלמנט וגורמים נוספים, על מנת לבסס ולחזק את הקשר עם היהודים בתפוצות, בין השאר באמצעות חיבור לייחודיות של צה״ל כצבא העם המשקף את כלל גווני החברה הישראלית.

מטרות המשלחת הן העמקת תחושת השייכות והקשר עם יהודי התפוצות, חיבור דור העתיד של הפיקוד הבכיר בצה״ל לאחריותו בתחום זה כמפקדים וכמחנכים וחיזוק תחושת המשמעות והשליחות בשירות בצה״ל. חברי המשלחת שמעו על האתגרים שאיתם מתמודדת הקהילה היהודית לגווניה בבריטניה, החיים היהודיים ביום-יום ועוד. לצד זאת, הציגו הקצינים את האתגרים והעשייה המשמעותית של צה״ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות אבי כהן סקלי: "משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות פועל לחיבור העם היהודי היושב בציון עם אחינו ואחיותינו ברחבי העולם. אנו מברכים על השותפות עם צה"ל אשר מהוה מופת לערכי הציונות והמחוייבות לגורל העם היהודי. לקציני צה"ל השפעה קריטית לא רק על בטחון המדינה אלא גם על עיצוב הדור הצעיר בישראל".

ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור: ״הקשר עם יהדות התפוצות הוא מרכיב חיוני בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. בצה״ל משרתים חיילים מ-69 מדינות וקהילות יהודיות. שירות זה הוא ביטוי לקשר העמוק, להזדהות ולערבות ההדדית בעם היהודי ומבטא הבנה כי יש מדינה ריבונית ועצמאית שמהווה בית לאומי לכל יהודי באשר הוא. נמשיך לבנות ולחזק גשרים בין מדינת ישראל וצה״ל לבין יהדות התפוצות.״

קצין החינוך והנוער הראשי, תא״ל אופיר לויוס: ״צבא ההגנה לישראל הוא צבאה של מדינה וגם צבאו של עם. העם היהודי בעולם כולו יודע מזה 75 שנים כי יש לו בית ומגן. החיבור ליהדות העולם וחיזוק הקשר עם מדינת ישראל וצה"ל הם חלק מחוסננו הלאומי והצבאי.״

שלומית מאלי, מנכלי"ת מנהלת עמ״י: ״זהו שיתוף פעולה חשוב במיוחד בין צה"ל למנהלת עמ"י המשקף את שינוי פרדיגמת היחסים בין מדינת ישראל לבין יהודי העולם. מדינת ישראל היא הבית של כל יהודי העולם, ולכן מפגש והכרות של קצינים ומפקדים בצה"ל אשר לוקחים חלק בחינוך דור העתיד של החברה הישראלית הכרחי לבניית קשרי ערבות הדדית בין כל חלקי העם היהודי".

אילן גאל-דור, מנכ״ל גשר: ״הקשר והמחויבות שיש למדינת ישראל כלפי יהודי העולם מגיע גם לצה"ל. קצינים ומפקדים יוצאים להכיר את אתגרי העם היהודי בתפוצות, עם מה הם מתמודדים ובעיקר לשאול מה אנחנו בישראל יכולים לעשות כדי לחזק את הגשר איתם. זו פריצת דרך למדינת ישראל ולצה"ל״.

צילום: Bobby bray

Back to top button